از جدال نابرابر در مشهد تا دیدار با یار قدیمی در آزادی و البته یک دربی

تهران- ایرنا- هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی برگزار می‌شود که شاهد چند تقابل جذاب در شهرهای مختلف از جمله مشهد، تهران، اصفهان و اهواز خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در روز جمعه سوم دی‌ماه با برگزاری هشت مسابقه برگزار خواهد شد. در این هفته هم شاهد جدال‌های جذابی هستیم که می‌تواند جدول را دستخوش تغییرات فراوانی کند.

در این گزارش به بررسی بازی‌های این هفته می‌پردازیم:

آلومینیوم اراک- گل گهر سیرجان

یکی از دیدارهای تماشایی این هفته جدال بین آلومینیوم اراک و گل گهر سیرجان است. تیم رسول شگفتی‌ساز مسابقات تا به اینجای کار بوده و شاگردان امیر قلعه‌نویی نیز اگر با کسر امتیاز مواجه نشده بودند حالا یکی از مدعیان قهرمانی در نیم‌فصل به شمار می‌آمدند. این ۲ تیم تا به حال ۲ بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که ماحصل آن یک تساوی و یک برد برای تیم سیرجانی بوده است. باید دید تیم میهمان می‌تواند آلومینیوم را بعد از ۱۱ بازی رسمی در لیگ و جام حذفی و همچنین پس از ۱۴۷ روز با شکست مواجه کند یا خیر.

هوادار تهران- تراکتور تبریز

سه تیم لیگ برتری در دور یک شانزدهم نهایی جام حذفی از دور مسابقات کنار رفتند که هوادار و تراکتور هم شامل آنها می‌شوند. هر ۲ تیم با زخم حذف در جام شگفتی‌ها به مصاف یکدیگر می‌روند. البته که هم تیم تهرانی و هم نماینده تبریز برنده آخرین دیدار لیگ خود بودند. تراکتور برای کم کردن فاصله باتیم‌های بالانشین و هوادار برای جدایی از قطعر جدول نیاز مبرمی به پیروزی در بازی هفته یازدهم دارند.

پدیده مشهد- استقلال تهران

در ۱۴ رویارویی قبلی پنج برد برای استقلال، هفت تساوی و ۲ پیروزی برای نماینده مشهد به دست آمده است. در مشهد ۲ پیروزی برای تیم میهمان، یک برد برای تیم میزبان و چهار تساوی به ثبت رسیده است. و حالا جدال این ۲ تیم در متفاوت‌ترین شرایط ممکن. پدیده بدون برد با ۲ امتیاز قعرنشین است و استقلال، بدون باخت با ۲۲ امتیاز در صدر جدول جای گرفته است. مجیدی باید با داود سیدعباسی پنجه در پنجه بیندازد. سیدعباسی روزگاری در استقلال بازی می‌کرد و حتی سابقه گلزنی در دربی را هم در کارنامه خود دارد. آیا پدیده هم مثل نود ارومیه قرار است آبی‌پوشان را سورپرایز کند یا مثل لیگ بیستم، باید شاهد پیروزی تیم پایتخت‌نشین باشیم.

نفت مسجدسلیمان- فجرسپاسی شیراز

هر ۲ تیم با خستگی به مصاف یکدیگر می‌روند. جدال هر ۲ در جام حذفی در ۹۰ دقیقه به اتمام نرسید. فجر به تیم لیگ برتری باخت و نفت به سختی در پنالتی‌ها نماینده بوشهر را شکست داد. چهار باخت و سه تساوی ماحصل هفت دیدار آخر تیم فراز کمالوند در لیگ برتر بوده است و آنها هنوز در مسجدسلیمان بردی را به دست نیاورده‌اند. فجر نیز اوضاع بهتری ندارد و پنج مسابقه گذشته خود در لیگ را با سه تساوی و ۲ باخت به سرانجام رسانده است. با این وجود هر ۲ پیروزی نماینده شیراز در خانه حریفان رقم خورده است و همین شاید خطرِ تیم اصغر کلانتری را دوچندان کند.

مس رفسنجان- نساجی مازندران

هفت بازی بدون باخت در لیگ برتر و ثبت چهار پیروزی در این برهه، باعث شده تا مس رفسنجان به یکی از مدعیان تبدیل شود و در جرگه بالانشینان قرار بگیرد. آنها باید در خانه به مصاف نساجی مازندران بروند. نساجی که دوباره به آرامشی نسبی رسیده و در سه بازی اخیرش با یک برد و ۲ تساوی از پایین جدول جدا شده است. در لیگ بیستم مس ابتدا در زمین نساجی به برتری یک بر صفر دست پیدا کرد و در دیدار برگشت این تیم قائمشهری بود که میزبان کرمانی خود را با یک گل از پیش رو برداشت. باید دید بازهم توفیق با تیم میهمان خواهد بود یا خیر.

سپاهان اصفهان- پیکان تهران

پیکان یکی از بدشانس‌ترین تیم‌های لیگ در این هفته‌ها محسوب می‌شود. آنها پس از تقابل با سرخابی‌های پایتخت که به ۲ باخت انجامید حالا به اصفهان می‌روند تا مقابل دیگر مدعی جدی قهرمانی یعنی سپاهان پیکار داشته باشند. تیم محرم نویدکیا که با سه امتیاز بادآورده‌ای که از گل گهر گرفت در رتبه نخست لیگ برتر قرار گرفته برای تثبیت صدرنشینی نیاز مبرمی به پیروزی مقابل پیکان دارد تا بتواند با روحیه‌ای خوب به مصاف دیگر تیم پایتخت‌نشین یعنی پرسپولیس برود.

از جدال نابرابر در مشهد تا دیدار با یار قدیمی در آزادی و البته یک دربی

پرسپولیس تهران- ذوب‌آهن اصفهان

۲ تیمی که همیشه در لیگ برتر حضور داشته‌اند و جدال‌هایشان ابستن حوادث بسیاری بوده است. آخرین باخت خانگی پرسپولیس در لیگ برتر به لیگ نوزدهم برمی‌گردد. جایی که آنها مغلوب ذوب‌آهنِ لوکا بوناچیچ شدند. از آن روز به بعد تیم یحیی گل‌محمدی باختی را در ورزشگاه آزادی تجربه نکرده و باید دید مهدی تارتار می‌تواند مانند دوران حضورش در نفت مسجدسلیمان، تیم محبوبش را از پیش رو بردارد یا مانند اکثر رویارویی‌های اخیر دست‌هایش را به نشانه تسلیم بالا می‌آورد. پرسپولیس در سه بازی اخیر خود موفق شده حداقل ۲ گل را وارد دروازه رقبیان کند و خط آتش خطرناکی را دارد. ذوب‌آهن ولی با مهدی تارتار نه تنها پنج بازی اخیرش در لیگ را نبرده بلکه تیمش موفق نشده حتی یک گل به تیم‌های رقیب بزند.  

فولاد خوزستان- صنعت نفت آبادان

یکی از دربی‌های خوزستان این فصل را باید تیم‌های فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان برگزار کنند. دوئل جواد نکونام و علیرضا منصوریان که می‌تواند جذاب از آب دربیاید. فولاد با نکو دوباره به کورس مدعیان برگشته و صنعت نفت نیز دوران پرنوسانی را با منصوریان سپری می‌کند. آنها به یمن درخشش شروین بزرگ در ۲ بازی اخیر خود در لیگ و جام حذفی به برتری رسیده‌اند و مهاجم بلند بالای آبادانی‌ها باید با تیم سابقش در این هفته پیکار داشته باشد. باید دید بزرگ می‌تواند بازهم نقش اصلی این میدان باشد یا برای سومین بازی متوالی دروازه‌اش را بسته نگه می‌دارد و دهمین بازی بدون باخت خود در بازی‌های رسمی را پشت سر می‌گذارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha