۲ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 2110
کد خبر: 84587802
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

مرغ فروشی های مریوان نقره داغ شدند

۲ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰
کد خبر: 84587802
مرغ فروشی های مریوان نقره داغ شدند

سنندج- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان گفت: در بازرسی از مرغ فروشی های سطح شهرستان بیش از یک تن انواع ضایعات و گوشت مرغ غیر قابل مصرف کشف و ضبط شد.

دکتر مسعود خاتمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ادامه طرح تشدید و بازرسی از واحدهای تولید و عرضه فرآورده های خام دامی خوراکی این بار نوبت به بازرسی و بازدید از مرغ فروشی های سطح شهرستان مریوان بود.

وی افزود: در بازرسی ماموران شبکه دامپزشکی از مرغ فروشی های سطح شهر مریوان، یک تن و 300 کیلوگرم چربی و ضایعات گوشت مرغ کشف و شناسایی شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان یادآور شد: مرغ فروشی ها این مقدار گوشت و ضایعات و چربی مرغ را به صورت غیرمجاز و غیر بهداشتی نگهداری می کردند که با حضور به موقع نیروهای شبکه دامپزشکی از عرصه آن به مصرف کنندگان جلوگیری شد.

وی ادامه داد:‌ با هماهنگی مراجع قضایی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان مریوان، محموله کشف و ضبط شده در یک مکان مناسب معدوم سازی شد و پرونده این تخلف تشکیل شد.

خاتمی با بیان اینکه سلامتی شهروندان خط قرمز شبکه دامپزشکی است تاکید کرد: پرسنل خدوم شبکه دامپزشکی مریوان در ساعات اداری و غیراداری با هدف حفظ سلامت شهروندان از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

شهرستان مریوان دارای ۶۷ واحد مرغداری صنعتی پرورش نیمچه گوشتی و یک واحد مرغداری تخم گذار است، جمعیت دامی استان کردستان حدود ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.

هم اکنون در این استان ۷۶۸ واحد پروش طیور شامل مرغداری گوشتی، تخم گذار و جوجه ریزی، پرورش بوقلمون، شترمرغ با ظرفیت سالانه ۱۷ میلیون و ۵۰۴ هزار قطعه فعال است.

شهرستان مریوان با جمعیت بیش از ۱۵۳ هزار نفری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha