بنیاد مسکن ۱۲۳۵ واحد نهضت ملی مسکن در استان بوشهر احداث می‌کند

بوشهر- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: این بنیاد یکهزار و ۲۳۵ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی جهش تولید مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت این استان احداث می‌کند.

به گزارش ایرنا، علیرضا مقدم روز پنجشنبه در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: برای اجرای این پروژه تاکنون ۱۴۸ هزار مترمربع زمین در روستاها و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تامین شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۸هزار نفر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و روستاهای استان بوشهر برای شرکت در نهضت ملی جهش تولید مسکن در استان بوشهر ثبت نام کردند و از این شمار ۲هزار و ۶۳۱ نفر در مرحله پایش قرار دارند.

مقدم اضافه کرد: در زمان حاضر ۶۸۷ واحد مسکونی در استان بوشهر در حوزه شهری در دست اجرا و در مرحله اسکلت بندی است و ۳۳۴ واحد مسکن محرومان نیز در دست اجرا است و تلاش می‌شود تا سه ماه اول سال ۱۴۰۱ مورد بهره برداری قرار گیرند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر در باره مقاوم سازی مسکن روستایی در این استان گفت: هرچند امروز ۵۸ درصد مسکن روستایی در این استان مقاوم سازی شده است اما برخی شهرستان‌ها درصد مقاوم سازی آنها از این رقم پائین تر است و این امر با توجه به خطر وقوع زلزله نگران کننده است.

مقدم اضافه کرد: براساس تعهدی که به استاندار بوشهر داده ایم قرار است رقم مقاوم سازی مسکن روستایی در این استان را طی چهار سال به ۸۰ درصد افزایش دهیم و این امر همکاری متقابل بانک‌های عامل را می‌طلبد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: در زمان حاضر تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با سود پنج درصد با همکاری بانک‌های عامل پرداخت و به ازای هر واحد هم ۳۰ میلیون تومان بلاعوض از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: کل سهم استان بوشهر از اعتبارات بلاعوض مربوط به حساب ۱۰۰ امام (ره) ۴۵ میلیارد تومان است که آبان ماه تنها پنج میلیارد تومان آن ابلاغ شده بود.

مقدم اضافه کرد: افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی در سال‌های گذشته تسهیلات بانکی دریافت کرده اند که به دلیل مشکلات معیشتی امکان باز پرداخت قسط‌های خود را ندارند که با توافق انجام شده با بانک‌های عامل قرار است بنیاد مسکن بخشی از این قسط‌ها را پرداخت کند.

بنیاد مسکن ۱۲۳۵ واحد نهضت ملی مسکن در استان بوشهر احداث می‌کند

وی در باره خدمات عمران روستایی بنیاد مسکن در استان بوشهر گفت: هرچند خدمات عمران روستایی خوبی تاکنون ارائه شده اما سیاست این نهاد توزیع عادلانه امکانات و خدمات در روستاها برای رفع نابرابری‌ها است.

مقدم اظهار کرد: هرچند در زمان حاضر ۸۹ درصد روستاها دارای طرح هادی هستند اما اگر برحسب تعداد جمعیت و معابر بخواهیم بسنجیم باید در اجرای طرح‌ها در روستاهای استان قوی تر عمل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بنیاد مسکن خدمتگزار قشر محروم جامعه است و پروژه‌های بزرگی در شهرها و روستاها اجرا کرده است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: بنیاد مسکن همواره منشا خدمات بزرگی در مناطق محروم بوده و در برخی امور حتی فراتکلیفی عمل کرده و همیشه کمک حال دولت‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: مقاوم سازی و ساخت مسکن و اجرای طرح هادی روستایی با جدیت بیشتری باید دنبال شود.

صفایی بوشهری گفت: باید در یک سند چشم انداز چهار ساله کارهای بزرگی از سوی بنیاد مسکن صورت گیرد تا اهداف عالیه این نهاد انقلاب اجرایی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha