نظارت بر بازار کرمانشاه در ماه های پایانی سال تشدید می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت: به منظور کنترل بازار و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت ها نظارت ها در ماه های پایانی سال تشدید و با متخلفان قاطعانه برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر شنبه در کارگروه تنظیم بازار استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نظارت ها باید به گونه ای باشد که برای مردم ملموس و از افزایش قیمت ها خلاف بخشنامه مصوب جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ قلم کالای اساسی در بازار وجود دارد، گفت: از این پس به صورت هفتگی قیمت آن ها در کارگروه تنظیم بازار مورد پایش قرار می گیرد تا مشخص شود چه اقلامی با افزایش قیمت مواجه بوده اند.

بازوند در عین حال از ورود ۵۸۸ نفر از بسیجیان آموزش دیده برای بحث بازرسی در بازار خبر داد و افزود: این افراد از ۲۰ آذر کار خود را آغاز کرده اند که ۳۲۷ نفر آن ها در شهر کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون هرجا تهدیدی بوده با حضور بسیج تبدیل به فرصت شده است، تصریح کرد: این بار هم امیدوارم حضور بازرسان بسیجی در صحنه پررنگ و توام با کیفیت و قاطعیت باشد به گونه‌ای که مردم هم به خوبی حضور آن ها را احساس کنند.

وی ادامه داد: تصور من این است که تاکنون نظارت های انجام شده در بازار چندان برای مردم ملموس نبوده است و همین باعث گلایه مندی هایی شده بود.

بازوند خاطرنشان کرد: مدیران مربوطه لازم است حتما در دو سه ماه پایانی سال نظارت های خود را تشدید کرده و اجازه ندهند عده ای به هر دلیل و انگیزه ای در بازار اخلال ایجاد کرده و خودسرانه اقدام به افزایش قیمت ها کنند.

مدیر ارشد استان کرمانشاه همچنین با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید پیش‌بینی های لازم برای احتکار برخی کالاهای اساسی را داشته باشند، افزود: چنانچه محموله‌ای از هر ارگانی کشف شود مدیرکل آن دستگاه باید پاسخگو باشد.

وی یادآوری کرد: جهاد کشاورزی نیز باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که هر دوره جوجه ریزی کمتر از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه نباشد، ضمن اینکه نسبت به خرید مرغ منجمد برای شب عید هم از هم‌اکنون به فکر باشند.

بازوند همچنین راجع به طرح فروش اینترنتی کالاهای اساسی گفت: این طرح نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد تا محلی برای ایجاد رانت نشود.

استاندار کرمانشاه در پایان گفت: ممکن است عده ای با توجه به قیمت تنظیم بازاری محصولات ارایه شده در طرح فروش اینترنتی کالاهای اساسی سواستفاده کرده و این کالا ها به دست افراد نیازمند نرسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha