بارش برف ارتفاعات شمال شرق خراسان رضوی را سپیدپوش کرد

مشهد- ایرنا- سامانه بارش زمستانی که از عصر دیروز چهارم دی ماه در خراسان رضوی فعال شده، ارتفاعات هزارمسجد واقع در شمال شرق این استان را در محدوده شهرستان کلات سپیدپوش کرد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بیشترین ارتفاع نخستین برف زمستانی این استان در شهرستان کلات به شش سانتیمتر رسید. 

مرتضی اثمری افزود: همچنین در این مدت تاکنون بارش پنج میلیمتر باران در کلات ثبت شده است. 

وی ادامه داد: بارش باران و برف از شهرستانهای درگز، چناران، مشهد، قوچان و سرخس نیز ظرف همین مدت در محدوده مرکز تا شمال شرق خراسان رضوی به میزان نیم میلیمتر گزارش شد.
کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: گرچه این سامانه بارشی تا عصر امروز  به تدریج از استان خارج می‌شود، اما افزایش ابرناکی آسمان به عنوان پدیده جوی صبحگاهی و شبانگاهی تا روز دوشنبه در خراسان رضوی ادامه خواهد داشت. 
وی همچنین از آغاز روند افزایش دمای هوا از فردا ششم دی ماه در خراسان رضوی خبر داد و افزود: بیشینه دمای امروز پنجم دی ماه هوای مشهد با پنج درجه کاهش نسبت به دیروز پنج درجه سلسیوس پیش‌بینی شده اما برای فردا دوشنبه به ۱۰ درجه خواهد رسید. 
اثمری ادامه داد: کمینه دمای هوای مشهد نیز که دیشب به یک درجه زیر صفر رسید امشب سردتر شده و تا چهار درجه زیر صفر پایین خواهد رفت.  
فریمان واقع در مرکز خراسان رضوی با کمینه دمای هفت درجه زیر صفر و مه‌ولات واقع در جنوب مرکزی استان با بیشینه دمای ۱۵ درجه سردترین و کمترین نقاط خراسان رضوی ظرف ۲۴ گذشته بودند. 
بیشترین شدت وزش باد در خراسان رضوی نیز طی همین مدت با سرعت ۴۷ کیلومتر در ساعت از بردسکن واقع در جنوب غربی استان گزارش شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha