۵ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 1184
کد خبر: 84590726
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم ایرانشهر افزون‌بر سه میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

زاهدان-ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: مردم این شهرستان از ابتدای سالجاری تاکنون افزون‌بر سه میلیارد ریال زکات پرداخت کردند که نسبت به سال گذشته ۵٠ درصد افزایش یافته است.

محمد علی تراقویی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اجرای درست فریضه الهی زکات می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم بویژه در حوزه اقتصادی را حل کند.

وی افزود: زکات جمع‌آوری شده از یک منطقه یا روستا در همان محل و برای انجام کارهای عام المنفعه از جمله کمک به نیازمندان، انجام برخی اقدامات عمرانی مانند ساخت مسکن برای نیازمندان، ساخت مسجد و جهیزیه هزینه می‌شود. 

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) ایرانشهر با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی زکات وظیفه‌ای همگانی محسوب می‌شود ادامه داد: مردم در هر جایگاهی که هستند باید برای احیای این فریضه الهی تلاش و تبلیغ کنند.

 وی با تاکید بر احیای زکات با مشارکت دستگاه‌های مختلف برای رفع مشکلات روستاها و افراد نیازمند اظهارداشت: کاهش مفاسد اقتصادی با پرداخت زکات از جمله ثمرات اجتماعی این فریضه الهی است.

 تراقویی درباره فرهنگ‌سازی در زمینه فریضه زکات نیز بیان کرد: برای آگاه‌سازی مردم از مزایای زکات برنامه‌های فرهنگی از جمله نصب بنر زکات، تهیه و توزیع بروشور زکات، توزیع کیسه‌های زکات بین کشاورزان در مزارع هنگام برداشت محصول‌ و دیدار چهره‌به چهره با کشاورزان توسط عاملان افتخاری در روستاهای ایرانشهر انجام می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: ایجاد ارتباط معنوی بین اقشار مختلف جامعه نیز از سایر آثار زکات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha