محیط زیست استان تهران با ۶۱۳ مورد پسماندسوزی مقابله کرد

تهران- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه کارشناسان محیط زیست در گشت های شبانه ۲ ماه اخیر با ۶۱۳ مورد حریق ناشی از ضایعات سوزی و پسماند سوزی مواجه و اقدام به اطفاء آن کردند، گفت: بیشتر آتش سوزی ها توسط کارشناسان و با بکارگیری ابزار ابتدایی مهار شد.

سعید محمودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع پسماند و ضایعات سوزی در سطح استان تهران همچنان یکی از معضلات اساسی و باقی مانده در پایش های شبانه محیط زیست این استان است.

وی اذعان داشت: همچنین در گشت و پایش های شبانه محیط زیست استان تهران در آبان و آذر ماه سال جاری، از هفت هزار و ۷۱۶ واحد صنعتی، صنفی و تولیدی کوچک و بزرگ مقیاس استان بازدید و از ادامه فعالیت ۱۸۱ واحد آلاینده جلوگیری به عمل آمد.

وی ادامه داد: در ۲ ماه گذشته ۴۰۵ مورد اخطاریه محیط زیستی برای واحدهای آلاینده صادر و به مسئولان آنها ابلاغ شد که این تعداد در آذر ماه سال جاری ۷۰ درصد بیشتر از آبان ماه بوده و واحدهایی که فعالیت آن ها در آذر ماه به حالت تعلیق درآمده نسبت به آبان ماه حدود ۵.۴ برابر بوده است.

محمودی گفت: در برنامه ویژه پایش های محیط زیست استان تهران که از ابتدای آبان ماه آغاز شده از فعالیت واحدهای آلاینده به خصوص در بخش هوا جلوگیری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ محور مواصلاتی در سطح استان از سوی کارشناسان محیط زیست و اکیپ های گشتی طی 2 ماه گذشته بطور مستمر مورد پایش و کنترل شبانه قرار گرفت که این پایش ها شامل ۳۷۰ مورد واحد صنعتی بزرگ مقیاس و نیروگاهی و هفت هزار و ۳۴۶ مورد واحد صنعتی و صنفی کوچک مقیاس بوده است.

وی با بیان اینکه در این گشت ها، نوع و میزان سوخت نیروگاه ها و صنایع بزرگ نیز بصورت شبانه روزی پایش و کنترل و از خروجی دودکش های تمام نیروگاه ها و صنایع نفتی نمونه برداری لازم انجام گرفت، گفت: ۲۸۹ مورد پایش از مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین بصورت روزانه و نظارت دقیق بر این واحدها در سطح استان نیز انجام شد.

محمودی افزود: همچنین ۶۷۰ بازدید از واحدهای  معدنی شن و ماسه و ۱۵۸ مورد پایش شبانه روزی نیز از شهرک های صنعتی استان در 2 ماه گذشته صورت گرفت.

وی تاکید کرد: گشت و پایش های ویژه شبانه محیط زیست استان تهران همچنان ادامه دارد و با واحدها و افراد متخلف برابر قانون برخورد می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha