سامانه پایش آنلاین هوای کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت: سامانه پایش هوای استان لحظه ای شده و شهروندان می توانند در هر زمان و مکان با مراجعه به آدرس اینترنتی آن، از کیفیت هوای شهر مطلع شوند.

به گزارش ایرنا،سید اسدالله هاشمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت:  موضوع پایش لحظه ای و آنلاین هوا  توسط استقرار ایستگاه های آنلاین، یکی از سیاست های در نظر گرفته شده در اداره کل حفاظت محیط زیست استان بود که با تلاش محیط زیست و همکاری دانشگاه در دی ماه جاری راه اندازی شد .

وی ادامه داد: برای نخستین بار در استان با همکاری خوب دانشگاه یاسوج سامانه ایستگاه پایلوت پایش آلودگی هوای یاسوج راه اندازی شد.
هاشمی افزود : این سامانه بصورت پایلوت در مرکز استان راه اندازی شده و بطور آنلاین وضعیت لحظه ای هوا را ثبت می کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد : ایستگاه این سامانه می تواند به صورت خود اتکا در نقاط صعب العبور یا فاقد برق نصب شود.
هاشمی تصریح کرد: پلتفرم نرم افزاری این ایستگاه بومی با قابلیت گزارش گیری های مختلف بوده و امکان انتقال اطلاعات به مراکز داده  یا تکنولوژی های گوناگون با صحت بالا را دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: میزان دقت سنسورها مطابق آخرین استانداردها است و شهروندان در هر  مکان و زمانی می توانند با ورود به لینک(http://۵.۱۶۰.۱۴۰.۵۲) در یکی از برنامه های مرورگر بصورت آنلاین و برخط از کیفیت هوای استان مطلع شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha