امتحانات پایان ترم مدارس در کیش یک هفته به تعویق افتاد

کیش - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: امتحانات این جزیره به منظور بررسی بیشتر جوانب همه گیری یه ویژه سویه اومیکرون به مدت یک هفته به تعویق افتاد.

پرویز حیدری راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق بخشنامه قانونی وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا امتحانات پایان ترم مدارس باید از چهارم دی ماه به صورت حضوری برگزار شود که اجرای آن الزامی است.

وی اضافه کرد: اما در این جزیره با همکاری شورای سلامت جزیره پس از اخذ مجوز از اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، برگزاری امتحانات پایان ترم در این جزیره به دلیل گردشگری و توریستی بودن یک هفته به تعویق افتاد تا در صورت اتخاذ تصمیمات جدید ستاد ملی کرونا بر اساس آن عمل شود.

رییس اداره آموزش و پرورش کیش یادآور شد: در صورتی که ستاد ملی کرونا نتیجه ای جدید تا ۱۱ دی ماه اعلام نکند این اداره موظف است با رعایت پروتکل های بهداشتی و بخشنامه های ۰۶ و ۰۷ وزارتخانه، امتحانات پایان ترم را به صورت حضوری برگزار کند.

وی افزود: بخشنامه های ۰۶ و ۰۷ مدارس را ملزم به رعایت شدید پروتکل های بهداشتی از جمله رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک، حضور دانش آموزان بالای ۱۲ سال به شرط تزریق واکسن و واکسیناسیون معلمان اشاره دارد.

حیدری راد گفت: بدون شک مدارس این جزیره در ایام امتحانات همانند روزهای قبل این بخشنامه ها را رعایت می کنند و این اداره به همراه مرکز توسعه سلامت بازرسی های خود را برای حفظ سلامت دانش آموزان بکار تشدید خواهد کرد.

این جزیره دارای ۵۱ مدرسه شامل ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی با ۳۶۷ کلاس درس (۲۶۸ کلاس مدارس دولتی و ۹۹ کلاس مدارس خصوصی) است؛ در این مدارس ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز مشغول تحصیل بوده که هشت هزار و ۳۶۰ نفر در مدارس دولتی و یک هزار و ۴۱۵ نفر در مدارس خصوص مشغول علم آموزی هستند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha