حمایت لازم از ورود شرکت‌های دانش بنیان به پسماند روی انجام می‌شود

زنجان- ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان، با تاکید بر اینکه منتظر ورود شرکت‌های دانش بنیان به حوزه پسماند روی هستیم، گفت: از اقدامات و فعالیت هایی که علاوه بر کاهش آلودگی پسماند، منافع اقتصادی هم برای سرمایه گذار داشته باشد، پشتیبانی می‌کنیم.

حسین آب‌سالان، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، استحصال تمام عناصر موجود در پسماند را در حال حاضر بهترین و موثرترین راهکار برای مدیریت پسماند، عنوان کرد و افزود: این استحصال باید به گونه ای باشد که باقی پسماند تبدیل به خاک و قابل رها سازی در زمین‌ها شود.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان می توانند با کمک علم و تخصص خود، در راستای کاهش بار آلودگی پسماند، فعالیت کنند، گفت: از پیشنهادهای سازنده و قابل توجیه در این حوزه که از سوی این شرکت ارائه شود، استقبال و حمایت می‌کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه طرحهای ارائه شده از سوی شرکت‌های دانش بنیان در کارگروه مدیریت پسماند مطرح و بررسی می شود اظهار داشت: مسئله مهم این است که چون در حال حاضر مالکیت پسماند روی با دولت و مسئولیت آن هم با سازمان صنعت، معدن و تجارت است، باید اقدامات لازم برای شروع فعالیت شرکت دانش بنیانی که متقاضی فعالیت در این حوزه است، انجام شود.

آب‌سالان، گفت: باید مالکیت آن به شرکت دانش بنیانی که پیشنهاد یا راهکاری در این حوزه می دهد واگذار شود و نامه این واگذاری هم از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر شود.

وی با اشاره به جلسه اخیر اداره کل محیط زیست با سازمان صمت استان در خصوص ساماندهی پسماند روی و تعیین تکلیف آن افزود: تاکید بر این است که اقدامات لازم در خصوص واگذاری مالکیت، سریعر انجام شود، تا هم مشکلات آن کمترشده و هم منافع اقتصادی قابل توجهی که در پی فعالیت‌های دانش‌بنیانی خواهد بود، محقق شود. 

مدیرکل محیط زیست استان زنجان، گفت: تا به امروز هیچ پیشنهادی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ما در این حوزه نرسیده است.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور در سفر ۲۷ آبان ماه امسال به زنجان با تاکید بر لزوم حل مشکلات مربوط به پسماند روی زنجان به اقدامات انجام شده در این خصوص از سال ۹۸ تاکنون اشاره کرد و گفت: مهار پسماندها، جایابی و تعیین تکلیف مالکیت این پسماندها از مواردی بود که در این راستا انجام شده است، اما حتما باید در اسرع وقت اقدامات لازم برای تبدیل این پسماندها به ثروت برای مردم انجام شود.

آیت الله رییسی یادآورشد: تصمیات لازم در این زمینه اتخاذ و مقرر شده است که وزارت صمت و استاندار زنجان، این موضوع را دنبال کنند.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هر گونه توسعه یافتگی باید با حفظ محیط زیست و حفظ جان مردم باشد، تصریح کرد:‌ صیانت از جان مردم بسیار مهم است و بعضی از گزارش هایی که داریم حاکی از این است که نسبت به این موضوع بی توجهی یا کم توجهی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha