الگوگیری از مدل مدیریتی شهید سلیمانی یک ضرورت برای مدیران کشور است

 شهرکرد- ایرنا- استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهید سردار قاسم سلیمانی به سبب ویژگی‌های اخلاقی و مدیریتی یک الگوی جامع و کامل برای همه اقشار جامعه ،به ویژه جوانان به شمار می‌رود که باید بیش از پیش این ویژگی‌ها را تبیین کرد و الگوگیری از مدل مدیریتی شهید سلیمانی یک ضرورت برای مدیران کشور است.

حجت‌الاسلام محمدرضا عرفان‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سردار سلیمانی همواره جوانگرایی و کادرسازی که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به خوبی به آن پرداخته شده است را، مورد توجه قرار می‌داد.

وی ادامه داد: بهاء دادن به جوانان در عملکرد این فرمانده عملیاتی در جبهه مقاومت در داخل و در خارج که نمونه بارز آن را در مبارزه و دفع فتنه داعش شاهد بودیم به خوبی می‌توان دید و بی‌شک این سیره و راه همچنان باید ادامه پیدا کند تا جوانان موفقی برای مدیریت کشور برای سال‌های آینده تربیت کنیم.

عرفان‌نژاد، استفاده از امکانات و شکوفایی استعدادها را از دیگر برنامه‌های مهم سردار سلیمانی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب شیوه و راه حاج قاسم را به عنوان یک مکتب مطرح کرده‌اند؛ مکتبی که منظومه‌ای در برگیرنده ابعاد مختلف شخصیت استثنایی سردار دلهاست و اگر ما بتوانیم تمامی این ابعاد را برای جوانان تبیین کنیم بی‌شک کار بزرگی انجام شده و می‌توان از این طریق کادرسازی کرد.

این کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی استان، در عین حال سردار سلیمانی را الگوی والا برای مدیران کشور دانست و گفت: سردار سلیمانی یک الگوی مدیریتی موفق بودند که الگوگیری از این مدل برای تمامی مدیران نظام اسلامی یک ضرورت است.

عرفان‌نژاد ادامه داد: سردار سلیمانی خستگی‌ناپذیر، صادق، فراجناحی، متفکر و اهل عمل بود و هیچگاه به دنبال منافع شخصی خود نبود و نهایت تلاش خود را برای انقلاب اسلامی و منافع مردم و نظام به کار گرفت و با رافت و مهربانی خویش در کنار مردم، صلابت مدیریتی داشت و هرکجا احساس می‌کرد بدون تعارف وارد عمل می‌شد و با شیوه جهادی از امکانات موجود بهره‌گیری حداکثری می‌کرد.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی یک شخصیت فراملی داشت و در آمریکا وی را به عنوان فرد اول خاورمیانه می‌دانستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سردار سلیمانی سال‌ها در گمنامی قرار داشت و در سال‌های اخیر به یک چهره شناخته شده تبدیل شد، افزود: زندگی افتخارآمیز این سردار بزرگ اسلام پیش از پیش برای مردم تبیین شود.

عرفان‌نژاد، شهادت سردار سلیمانی را همانند زندگانی وی افتخارآمیز دانست و گفت: سردار سلیمانی با شهادت هرچند به آرزوی دیرینه خود رسید اما داغ بزرگی بر دل آزادگان جهان گذاشت و بی‌شک انتقام خون این مرد بزرگ جهان اسلام با برچیده شدن ظلم و استکبار از جهان گرفته می‌شود.

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همراه «ابومهدی المهندس» بامداد یکشنبه ۱۳ دی دو سال پیش هنگام خروج از فرودگاه بغداد در اقدامی جنایتکارانه به دستور «دونالد ترامپ» هدف حمله تروریستی پهپادهای آمریکا قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

از دهم تا شانزدهم دیماه به‌ عنوان هفته مقاومت و ۱۳ دی روز شهادت سردار قاسم سلیمانی در تقویم کشور «روز جهانی مقاومت» نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha