استاندار کرمانشاه: دنبال رفع مشکلات ساکنان ساختمان حادثه دیده براثر آتش‌سوزی هستیم

استاندار کرمانشاه - استاندار کرمانشاه با صدور دستور بررسی دقیق حادثه آتش‌سوزی ساختمان ۹ طبقه در این شهر، گفت: مدیریت استان به دنبال ارائه راهکارها به منظور رفع مشکلات پیش آمده برای ساکنان این مجتمع است.

به گزارش ایرنا؛ «هوشنگ بازوند» روز پنجشنبه در جلسه‌ای به منظور بررسی این حادثه و هماهنگی لازم به منظور کمک به ساکنان این ساختمان، با اشاره به خسارت های مادی به ساکنین این مجتمع خواستار در نظر گرفتن تسهیلات قرض الحسنه ای به منظور کمک به رفع مشکلات ایجاد شده برای ساکنین آن شد.

او گفت: با توجه به اینکه این گونه آتش سوزی ها جزو بحران محسوب نمی شوند و از اعتبار بحران نمی توان برای آن در نظر گرفت اما ما در استان باید به ارائه راهکارها به منظور رفع مشکلات پیش آمده برای ساکنین این مجتمع بپردازیم و از مدیریت بانک ملی می خواهیم که شرایط لازم را برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به ساکنین این مجتمع در نظر بگیرند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تقدیر از زحمات همه عوامل و دست اندارکاران ذیربط در مهار آتش سوزی ساختمان ۹ طبقه در بلوار ظفر شهر کرمانشاه گفت: در مهار این آتش سوزی همه عوامل از جمله پرسنل آتش نشانی تلاش های بسیار ارزشمند و موثری انجام دادند که جا دارد از این عزیزان تقدیر و تشکر داشته باشیم.

بازوند  اظهار داشت: از مسوولان ذیربط و دادستانی کرمانشاه خواسته ایم که بررسی های لازم را برای شناسایی دستگاهائی که وظایف خود را به درستی برای اتمام ساختمان ها برای شرایط مسکونی انجام نمی دهند، پیگیری کنند.

وی همچنین خواستار فرهنگ سازی از سوی رسانه ها و صداوسیما برای اطلاع رسانی به مردم در زمان وقوع حادثه برای اجازه فعالیت به عوامل موثر در مهار آتش سوزی شد و گفت: صداوسیما موظف است که با فرهنگ سازی مردم را از حضور در حادثه هایی که مانع از فعالیت بیشتر عوامل موثر برای کنترل حادثه را می شود، منع کند.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به وارد شدن لطمات روحی به ساکنین این ساختمان خواستار اجرای برنامه های لازم به منظور کمک به بازسازی روحی افراد این ساختمان شد.

مقام عالی استان با تقدیر از زحمات همه عوامل از جمله آتش نشانی،  هلال احمر، نیروی انتظامی و اورژانس گفت: از زحمات همه این عزیزان به ویژه پرسنل آتش نشانی در مهار آتش این مجتمع تقدیر می کنیم و واقعاً این نوع خدمت فراموش نشدنی است.

به گزارش ایرنا، ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه چهارم دی ماه امسال به دنبال آتش سوزی یک دستگاه خودرو ۲۰۷ در پارکینگ ساختمانی ۹ طبقه در بلوار ظفر شهر کرمانشاه یک زن و دختر جوانش در آتش جان باختند.

در این حادثه در مجموع هفت خودرو داخل پارکینگ دچار حریق شدند که دود آن سایر طبقات را نیز متاثر کرد و به مصدوم شدن ۲۴ نفر دیگر از ساکنان ساختمان منجر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha