۷ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۱۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84593998
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: خلق پول مشکلات اقتصادی زیادی برای کشور ایجاد کرده است

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه سیستم بانکی کشور نیازمند مطالعات جدی و اصلاحات است، گفت: خلق پول توسط بانک ها مشکلات اقتصادی زیادی را برای کشور ایجاد کرده که رفع آن نیازمند تدبیر جدی مسوولان است.

به گزارش ایرنا؛ آیت‌الله «حبیب‌الله شعبانی‌موثقی» روز سه شنبه در دیدار با رییس اداره شعب بانک سپه استان همدان ضمن اشاره به برخی از مشکلات عرصه بانکداری، اظهار داشت: یکی از مشکلات در عرصه اعتباراتی که توسط بانک به مردم داده می‌شود، عدم رعایت درست قوانین بانکی است.

وی با تاکید بر اینکه قانون عملیات پولی بانکی مصوب سال ۶۲ مشکلی از لحاظ فقهی و حقوقی ندارد، گفت: مشکل اصلی در میدان عمل و نحوه اجرای آن است که امروز با بعضی از مسائل آن روبرو هستیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه عملیات بانکی هم دارای آثار اقتصادی و هم آثار وضعی در زندگی افراد و جامعه است، افزود: در طول ۴۰ سال گذشته تلاش بر این بوده تا ماهیت بانک‌ها نامتعارف و بر اساس ربا نباشد، اما در میدان عمل آن طور که باید بانکداری بدون ربا اجرایی نشده است.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه بسیاری از مراجعات واحدهای تولیدی‌ به دلیل مشکلات بانکی است، خاطرنشان کرد: در بررسی ها باید مشخص شود که بانک، تولید کننده، شرایط اقتصادی و یا قوانین عامل بروز مشکل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha