۸ دی ۱۴۰۰، ۷:۳۹
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84594175
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار: ۶ هزار تن قیر برای آسفالت و مرمت معابر ارومیه نیاز است

ارومیه- ایرنا- شهردار ارومیه با اشاره به اینکه تهیه قیر به معضلی اساسی برای شهرداری های کشور تبدیل شده است، گفت: برای آسفالت و مرمت در این شهر نیز ۶ هزار تن قیر لازم است.

حسین مهدی زاده شامگاه سه شنبه در دیدار با اهالی محروم منطقه باغچه معصوم ارومیه افزود: متاسفانه قیر دارای قیمتی سرسام آور شده اما با رایزنی های انجام گرفته، مقادیری از آن برای بهبود وضعیت شهر تأمین شده است.

وی اضافه کرد: قول می دهیم نهضت آسفالت را در شهر ارومیه طی سال آینده اجرایی می کنیم.

شهردار ارومیه با اشاره به لزوم توجه به مناطق محروم و عمران این مناطق بیان کرد: اگر از درآمد خود محلات کم برخوردار به فکر توسعه و ارائه خدمات به همین مناطق باشیم، قطعاً این درآمد کفاف امور را نمی کند.

مهدی زاده با اشاره به ایجاد خزانه متمرکز در ارومیه افزود: خزانه داری متمرکز در راستای ایجاد عدالت است و درآمدها را بر اساس نیازهای هرمنطقه برنامه ریزی و تقسیم منابع می کنیم.

وی بیان کرد: ارزیابی مالی در راستای ایجاد خزانه داری متمرکز انجام و هزینه های جاری تفکیک و بر اساس اولویت بندی اقدام می شود.

وی با اشاره به ضرورت ارائه برنامه های کاربردی در راستای توسعه منطقه ۲ و محلات کم برخوردار این منطقه گفت: این منطقه باید به صورت اعداد و ارقام برنامه خود را ارائه دهد تا از سوی خزانه داری متمرکز به این برنامه ها اعتبار تخصیص یابد.

شهردار ارومیه ادامه داد: بر اساس خزانه داری متمرکز کل شهر را یکسان و یکپارچه می بینیم تا بودجه و درآمدهای موجود برای تمامی محلات شهر باشد و بودجه ۱۴۰۱ نیز بر این محور خواهد بود.

مهدی زاده تأکید کرد: شورای شهر و شهرداری عزم دارد تا به مناطق کم برخوردار به طور شایسته ارائه خدمات دهد.

وی گفت: با تقسیم عادلانه بودجه، امیدواریم مشکلات مناطق محروم را کاهش دهیم.

وی اشاره ای به مطالبه ایجاد گذر بین ۲ سوی کمربندی خاتم الانبیا (ص) در راستای سهولت در تردد خودرویی شهروندان افزود: تاسیسات اساسی و زیرساختی شهر در کمربندی خاتم الانبیا (ص) وجود دارد که انتقال آنها هزینه های کلان و همکاری های بین دستگاهی را می طلبد تا مسیری بین ۲ سوی کمربندی پیش بینی و بازگشایی شود و در این راستا باید مطالعه انجام گیرد تا با کمترین مداخله موضوع حل شود.

شهردار ارومیه در خصوص املاک قولنامه ای نیز بیان کرد: املاک قولنامه ای به موضوعی اساسی برای مدیریت شهری تبدیل شده و شهرداری های کشور هم اکنون با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و دلیل صدور رأی عدم صدور مجوز ساخت برای این زمین ها نیز سوء استفاده هایی بوده که در این خصوص انجام شده است.

مهدی زاده با بیان اینکه ۴۵ درصد املاک شهر ارومیه قولنامه ای است، افزود: از طرفی می گوییم باید جلوی ساخت و ساز غیرمجاز گرفته شود و از سویی با اینگونه اقدامات موجب گسترش تخلفات ساخت و ساز غیرمجاز می شویم.

وی به یکی از چالش های اساسی شهر ارومیه که عدم تخصیص منابع از سوی مرکز است، اشاره کرد و ادامه داد: از منابع و امکانات دولتی نتوانسته ایم بهره ای ببریم و عزمی برای این موضوع نیز نداریم و متأسفانه نتوانسته ایم به صورت شایسته از این ظرفیت استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا، ارومیه یکی از ۱۰ شهر پرجمعیت کشور به شمار می رود که با بیش  از ۸۵۰ هزار نفر جمعیت، ۱۱ هزار هکتار مساحت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha