۸ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84594463
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مادورو خواستار آمادگی دائم نیروهای مسلح ونزوئلا علیه «تهدیدات پنهان شد

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری ونزوئلا از نیروهای مسلح این کشور خواست ظرفیت و توازن دائمی برای واکنش در زمان وقوع هرگونه تهدید داخلی و خارجی علیه کاراکاس را داشته باشند.

به گزارش ایرنا از تلویزیون ونزوئلا (VTV)، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا و فرمانده ارشد نیروهای مسلح ملی بولیواری (FANB) به فرماندهان کل بخش های نظامی این کشور دستور داد توازن دائمی در برابر آنچه تهدیدات پنهان علیه امنیت و آرامش کشور نامید، داشته باشند.

مادورو در دیداری که روز سه شنبه در مراسم وداع سال ۲۰۲۱ با فرماندهان نظامی داشت، تاکید کرد: باید توازن دائمی برای مواجهه با تهدیدات پنهان را داشته باشید.

رئیس دولت کاراکاس با اشاره به «الیگارشی کلمبیایی» به عنوان متخصصان در امور پرچم های دروغین و فریب های جنگی تصریح کرد: خطر در آنجایی است که ما نمی بینیم، در دشمن پنهان و نفوذی که دشمن صلح و ثبات کشور است و برای عملیات پرچم های دروغین توطئه چینی می کنند.

عملیات پرچم دروغین به عملیاتهایی گفته می‌شود که توسط نهادهای نظامی، شبه نظامی، اطلاعاتی یا سیاسی به گونه‌ای انجام می‌شود که این تصور به وجود آید که گروه‌ها یا کشورهای دیگری این عملیاتها را انجام داده‌اند.

فرمانده ارشد نیروهای مسلح ونزوئلا همچنین تصریح کرد که ارتش باید قدرت دفاعی لازم برای پوشش تمام مناطق سرزمین خود را به کار گیرد. هیچ نقطه ای نباید از کنترل و حاکمیت نیروهای مسلح خارج باشد.

مادورو در همین رابطه افزود: نیروهای مسلح از مرحله بازسازی ۱۰۰ درصدی تجهیزات باید به ایجاد تجهیزات و فنون جدید با فناوری ها و حمایت متحدان بین المللی دست یابد.   

به گزارش ایرنا، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در آستانه سال ۲۰۲۱ نیز درباره حمله احتمالی کلمبیا هشدار داده بود.

در تیرماه گذشته نیز، پس از درگیری ۷۲ ساعته در پایتخت ونزوئلا میان نیروهای پلیس و گروه‌های تبهکار، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری این کشور اعلام کرد خشونت‌های به وجود آمده در کاراکاس توسط باندهای جنایتکاری است که از سوی آمریکا و کلمبیا تامین مالی می‌شوند.

کاراکاس در برابر تحریم ها و تهدیدها و حتی حملات احتمالی به قلمرو این کشور، در طول سال ۲۰۲۱ چندین مانور نظامی برای آماده نگهداشتن نیروهای مسلح خود در برابر هرگونه درگیری اجرا کرد. همچنین نیروهای مسلح این کشور بارها موفق به خنثی کردن تلاش گروهک های نامنظم و باندهای قاچاق مواد مخدر کلمبیایی، برای ورود به خاک ونزوئلا شده اند.

https://www.vtv.gob.ve/fanb-balance-amenazas-ocultas-escudo-bolivariano/

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha