بستری‌های مبتلا یامشکوک به کرونا در آذربایجان‌غربی به ۳۵۰نفر کاهش یافت

ارومیه- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به تداوم روند کاهشی بستری شدگان مبتلا به کرونا در استان گفت: بستری شدگان سندرم حاد تنفسی (مبتلا یا مشکوک به کرونا) در استان به ۳۵۰ نفر رسید که حدود ۸۰ نفر کمتر از یک هفته گذشته است.

محمدامین ولیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۶ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و در مراکز درمانی بستری شدند.

وی با اشاره به روند کاهشی در مراکز مراقبت های ویژه بیمارستان های استان اظهار کرد: در حال حاضر ۹۹ نفر در این مراکز بستری هستند و ۲۹ نفر نیز تنها با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، متاسفانه چهار بیمار در استان شامل یک نفر در هریک از شهرهای ارومیه، بوکان، سردشت و چالدران جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

ولیزاده گفت: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی های ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان به هفت هزار و ۲۳۰ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، تاکنون حدود ۳۲۴ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۲.۲ درصد از این تعداد، جان خود را از دست داده اند.

همچنین تاکنون نزدیک به ۴.۷ میلیون دز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha