بیش از ۸۰ برنامه شاخص به مناسبت دهه بصیرت در قزوین اجرا می‌شود

قزوین -ایرنا- فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت:بیش از ۸۰ برنامه شاخص و در مجموع ۱۵۰ عنوان برنامه از ۹ تا ۱۹ دی به مناسبت دهه بصیرت در قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، سردار رستمعلی رفیعی آتانی روز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت دهه بصیرت و گرامیداشت دومین سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در سالن جلسات شهید پرویز سپاه صاحب الامر(عج) استان برگزار شد، افزود:همه پایگاه ها و نواحی سپاه استان برای اجرای این برنامه ها پای کار آمده اند و تمامی ظرفیت ها در این زمینه به کار گرفته خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه های شاخص در این دهه، گفت: مراسم تشییع پنج شهید شاخص، مراسمی با حضور مسوولان کشوری در دانشگاه امام و مراسمی دیگر با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه و سرداران بزرگوار استان از جمله سردار عراقی، آبنوش و صابری در دانشگاه فرهنگیان و برگزاری نمایشگاه ها از جمله برنامه های مهم این دهه است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت دهه بصیرت، افزود:این دهه در قزوین دو روز زودتر شروع می شود چون هفتم دی ماه در قزوین از ظرافت خاصی برخوردار است و مردم به استقبال انقلاب رفتند و برای پیروزی آن تلاش کردند.
رفیعی آتانی گفت: حادثه بعدی نهم دی ماه است که از آن به عنوان یک روز و اتفاق نگاه نمی کنیم و باید به چرایی وقوع یوم الله ۹ دی نگاه کنیم.
وی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف با صندوق انتخابات، مسوولان تعیین و انتخاب شده اند، افزود: در انتخابات سال ۸۸ که با بالاترین نصاب و میزان مشارکت انجام شد که شیرینی این پیروزی را عده ای ناآگاهانه در داخل و دشمنان در خارج در خاطره مردم تلخ کردند و ۹ دی را از این منظر گرامی می داریم.
وی گفت:این افراد، روزهای خوش ملت ایران را با علایق شخصی خود تلخ کردند و اصل نظام را نشانه رفته بودند و هیچگاه رهبری از آنها به عنوان رهبران فتنه نام نبرد بلکه فریب خورده دانست.
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت:۹ دی را از این منظر باید گرامی بداریم که مقام معظم رهبری فرمودند اگر آتشی برپا کنید دیگر نمی توانید آن را جمع کنید و در نتیجه خیمه حسین بن علی را در خیابان های تهران آتش زدند.
وی گفت: ما دوست داریم همه بر قطار انقلاب سوار باشند و همه در کنار همدیگر از سفر لذت ببریم و نباید برخی را با خواسته فردی از قطار پیاده کنیم.
رفیعی گفت: بزرگترین ظلم در این حوادث آتش زدن و کشتن افراد نبود بلکه بزرگترین خسارت این بود که دوستان ما ناامید و دشمنان امیدوار شدند.
وی افزود: درس ۹ دی این است که باید دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار کنیم و اگرچه باید اعتراض در جامعه باشد اما کف خیابان جای قدرت نمایی نیست.
فرمانده سپاه قزوین در ادامه با اشاره به مناسبت ۱۲ دی ماه، افزود: در این روز، رحلت علامه مصباح یزدی را داریم که مرد بزرگی بود و از مبانی دینی به خوبی دفاع کرد و خیلی ها به او حمله نمودند و باید یاد او را گرامی بداریم.
رفیعی با بیان اینکه دهه بصیرت دوسالی است که یک مهمان دارد و آن حاج قاسم سلیمانی است، افزود: ۱۳ دی ماه در تاریخ کل بشریت ماندگار شد و همه دنیا بعد از شهادت حاج قاسم به تمام قد ایستادند.
وی گفت: انتقام سلیمانی خواسته همه دوستداران او است و تمام نمی شود تا زمانی که خواسته های او محقق شود.
رفیعی افزود: عطش انتقام او مثل عطش انتقام امام حسین (ع) است که اگر اهداف او جاری و ساری شود ما انتقام گرفته ایم.
وی اضافه کرد: انتقام قاسم سلیمانی تا ازاله آمریکا و انهدام رژیم منحوس اسراییل باقی است و با کشته شدن چند آمریکایی تمام نمی شود.
وی گفت: باید خوی آمریکایی را در منطقه تمام کنیم و مشت های ما برای خوردن به گیجگاه آمریکایی ها آماده است.
رفیعی آتانی افزود: مسیر حاج قاسم سلیمانی، مکتب است و راهی است که این شهید نشان داده و باید به آن ملحق شویم.
این مسوول نظامی در ادامه با گرامیداشت قیام ۱۹ دی مردم قم و تبریز، گفت: این قیام در همه کشور نشان داد که خاستگاه انقلاب، خاستگاه دینی است و امروز نیز وظیفه ما است که آن را گرامی بداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha