۱۰ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۰۲
کد خبرنگار: 952
کد خبر: 84597139
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار تهران : فرهنگ و منش پهلوانی در دستگیری از فقرا باید در جامعه توسعه یابد

شهرری - ایرنا - شهردار تهران با بیان اینکه فرهنگ و منش پهلوانی می تواند بسیاری از سختی های فقرا و افراد ضعیف جامعه را حل کند، گفت: این فرهنگ و منش باید بیش از پیش در جامعه توسعه یابد.

علیرضا زاکانی عصر جمعه در آیین جوانمردی و پهلوانی و پویش مردمی حمایت از ایتام( به نیت شهید حاج قاسم سلیمانی)، اظهار داشت: در حوزه فرهنگ و منش پهلوانی ایران اسلامی اسوه ها و نمادهای خوبی مانند جهان پهلوان تختی ‌و شهید حاج قاسم سلیمانی را دارد که باید این افراد الگو و چراغ راه ‌جوانان قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه جهان پهلوان تختی هر آنچه داشت را برای کمک به مردم به کار می گرفت، عنوان کرد: تختی هیچ چیز را برای خود نمی خواست به همین دلیل در میان مردم بسیار محبوب بود.

زاکانی ادامه داد: جهان پهلوان تختی در زلزله بویین زهرا آبروی خود را در دست گرفت و توانست کمک شایانی برای زلزله زدگان جمع آوری کند.

وی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی نیز داری مرام پهلوانی و منش بزرگ مردی بود، بیان داشت: این شهید بزرگوار کل وجود خود را وقف اعتبار دین، ارزش های اسلامی و دفاع از مظلوم قرار داد.

زاکانی ابراز کرد: رمز ماندگاری شهید حاج قاسم سلیمانی و جهان پهلوان تختی مرام پهلوانی و بزرگ مردی بود.

وی در ادامه زورخانه، ورزش پهلوانی و سنت خوب گلریزان برای کمک و دستگیری از فقرا و ایتام را از نمادهای خوب فرهنگ کشور عنوان کرد و گفت: امروز پهلوانان و رادمردان شهرری کار بسیار پسندیده ای در کمک از ایتام انجام دادند که باید ادامه دار باشد.

زاکانی یادآور شد: توسعه فرهنگ پهلوانی موجب می شود افراد داری ثروت و نعمت الهی در راه خدا به نیازمندان و فقرا کمک های شایانی حتی در وضعیت نابسامان اقتصادی حال حاضر انجام دهند.

به گزارش ایرنا، آیین جوانمردی و پهلوانی و پویش مردمی حمایت از ایتام( به نیت شهید حاج قاسم سلیمانی) عصر امروز( جمعه) با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مدیران شهری، پیشکسوتان ورزشی، پهلوانان و جمعی از مسئولان در زورخانه جهان پهلوان تختی شهرری برگزار شد.

گفتنی است در این برنامه از خانواده های معظم شهیدان محمد وحید زمانی نیا و سعید انصاری با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.

همچنین در پایان این برنامه شال پهلوانی به شهردار تهران اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha