۱۱ دی ۱۴۰۰، ۲۳:۴۵
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84598480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیشترین پرونده‌های مراجع قضایی خراسان رضوی مربوط به مواد مخدر و سرقت است

مشهد- ایرنا- معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی گفت: بیشترین پرونده‌های وارده به مراجع قضایی این استان مربوط به مواد مخدر و سرقت و سپس اختلافات خانوادگی و ملکی است.

حجت الاسلام محمود فروتنی روز شنبه در مراسم معرفی رییس جدید دادگستری و دادستان جدید شهرستان بردسکن افزود: با راه‌اندازی شعبه همیاران شوراهای حل اختلاف در مساجد استان اکثر اختلافات و دعاوی مردم با حضور معتمدان و ریش سفیدان محله ها منجر به صلح و سازش می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کارگزاران و مسوولان وظیفه دارند امور مردم را به نحو احسن و با خضوع و خشوع انجام دهند ادامه داد: دشمن در چهار دهه عمر انقلاب راه‌های متفاوتی را طی کرد تا مردم را از انقلاب ناامید کند و امروز به معیشت و زندگی مردم یورش برده و آنان را در تنگنا قرار داده‌ زیرا می‌خواهد با جنگ اقتصادی مشکلاتی ایجاد کند تا مردم ناامید شوند.

معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی گفت: دشمن همه مسیرها را امتحان کرده و امروز تنها یک راه پیش رو داشته و آن جنگ اقتصادی و تنگناهای معیشتی است که  با تلاش دولتمردان از این گردنه جنگ اقتصادی و معیشتی هم عبور خواهیم کرد.

وی نقش علما و کارگزاران نظام را در خنثی‌ سازی توطئه‌های دشمن مهم دانست و افزود: علما و مدیران دستگاه‌های مختلف کشور وظیفه دارند مردم را امیدوار کنند و  کارگزاران که بخشی از زندگی مردم به عملکرد آنان بستگی دارد باید با تلاش، همراهی و همدلی مردم را امیدوار کنند.

حجت الاسلام فروتنی با اشاره به وضعیت شهرستان بردسکن از نظر آمار جرایم ادامه داد: بردسکن یکی از شهرستانهای کم پرونده در حوزه جرایم و آسیب های اجتماعی است.

وی از دادستان و رییس جدید دادگستری بردسکن خواست با سارقان و توزیع کنندگان موادمخدر و افراد برهم زننده امنیت بطور قاطع برخورد کند.

معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی به قضات توصیه کرد با فتنه‌انگیزان، اختلاف‌اندازان و سارقان برخورد قاطع کنند زیرا با احکام قاطعانه مردم و زندگی آنان در امنیت کامل قرار می‌گیرد.

امام جمعه بردسکن نیز سلامت کار کردن در مسند قضاوت را یکی از مولفه های مهم یک قاضی دانست.

حجت الاسلام علی اصغر امینی  گفت: قضات باید ایمان و تقوای خود را حفظ کنند تا حکم به حق دهند.

وی به توان این شهرستان در حوزه های مختلف اشاره کرد و افزود: با تعامل و همدلی در مجموعه مدیریتی شهرستان و اعضای شورای تامین و مجموعه قضایی آن، اقدامات بسیار خوب و جهادی و امیدآفرین انجام شده است.

امام جمعه بردسکن ادامه داد: این شهرستان از نظر گستردگی دومین شهرستان استان است و ۷۰ هزار هکتار از وسعت شهرستان بردسکن کویر است و یکی از شهرهای امن استان  به شمار می رود.

در این مراسم، حجت الاسلام حسن پور اسدالله به عنوان رییس دادگستری و عباس دررودی به عنوان دادستان بردسکن معرفی شدند و از خدمات مرتضی میرزایی رییس سابق دادگستری و احمد فرزانه دادستان سابق این شهرستان تجلیل شد.

همچنین در احکام جداگانه ای مرتضی میرزایی به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان گناباد و احمد فرزانه به عنوان رییس شعبه چهارم دادگاه عمومی شهرستان کاشمر منصوب شد.

محسن روستایی فیروزآباد به عنوان معاون قضایی دادگستری و قاضی نمونه استانی، مجتبی رحیمی رییس شعبه دوم دادگاه عمومی، محسن اسماعیلی بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب و هادی رجایی منشی شعبه اول دادگاه به عنوان کارمندان نمونه استانی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

بردسکن در ۲۷۳ کیلومتری مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha