عملیات بازگشت بارج به گل نشسته در ساحل بندرعباس آغاز شد

بندرعباس - ایرنا- معاون بنادر ودریانوردی هرمزگان گفت: عملیات بازگشت یک فروند شناور بارج به گل نشسته در ساحل بندرعباس از بامداد امروز آغاز شده وتا ظهر به دریا بازمی گردد.

بارج به شناوری گفته می‌شود که از طریق یکدستگاه یدک کش مصالح ساختمانی و کالاهای فله را به مسیرهای نزدیک دریایی حمل می‌کند.

در حادثه امروز بارج نصر ۸۳۲ بوسیله یدک کش کمال ۲۲ به خوبی مهار نشده بود که ساعت ۱.۳۰ بامداد، بارج از یدک کش جدا شد و در ورودی ساحل بندرعباس به گِل نشست.

اسماعیل مکی زاده معاون بنادر ودریانوردی هرمزگان  روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پس از مد کامل از ساعت ۱۱.۳۰ امروز،عملیات انتقال بارج به دریا بوسیله یدک کش انجام می شود ودرصورت خسارت به تعمیرگاه شناورها  انتقال می یابد.

وی با بیان این که در این حادثه کسی در شناور نبود و خسارت جانی نداشت، یادآور شد: بارج ها به‌طور معمول موتور محرکه ندارند وبرای حمل بار فله مثل شن وماسه ومصالح ساختمانی در بین بندر استفاده می شود.

وی تصریح کرد: بواسطه عدول از حریم ۶۰متری، مشکلات این چنینی در ساحل رخ می دهد و در این حادثه هم به طور حتم خسارت هایی از مالک مطالبه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha