شهید سلیمانی در دل همه مردم بود

قصرشیرین- ایرنا- جانشین فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به مردمی بودن شهید سلیمانی، جایگاه او را در دل مردم دانست و گفت: این مجاهد شهید همه چیز خود را به خاطر خداوند در طبق اخلاص گذاشته بود و هرمشکلی در هر منطقه‌ای به وجود می آمد با حضور حاج قاسم سلیمانی آن مشکل برطرف می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار «مسعود قنبری» روز دوشنبه در آیین گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی و تسلیت ایام فاطمیه، افزود: در استان کرمان خصوصا مناطق محروم این استان، هر جا که با مردم در مورد شهید سلیمانی سخن می شود بی اختیار اشک آن ها جاری می شود و همچنین در کشورهای محور مقاومت اگر بررسی کنید متوجه می شوید که یک ایرانی در بین برادران اهل سنت سوریه، عراق، یمن و لبنان چه جایگاهی دارد و انسان می ماند که شهید سلیمانی با چه رفتاری، با چه ادبیاتی و در زیر سایه چه مکتبی توانسته همه را شیفته و مجذوب خود کند.

وی اظهار داشت: شهید سلیمانی با خداوند معامله کرد و در راه دفاع از دین خدا گام برداشت و خداوند هم حب این شهید را در دل مردم و وحشت ایشان را در دل دشمنان قرار داد.

جانشین فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه درادامه گفت: در هر جبهه ای که دشمن از حضور شخص سردار سلیمانی در آن منطقه خبردار می شد و دشمنان تضعیف قوا شده و شکست می خوردند و این به دلیل همان ترس و وحشتی بود که خداوند آن را در دل دشمنانش کاشته بود زیرا که شهید سلیمانی همه چیز را برای خدا می خواست و شبانه روز تلاش می کرد و به دنبال شهادت بود.

سرهنگ قنبری اذعان کرد: دشمن خیال خام کرد که با شهادت سردار سلیمانی او را تمام خواهد کرد و در یک اشتباه استراتژیک سردار سلیمانی را حذف فیزیکی کرد ولی این باعث شد که سردار سلیمانی تکثیر شود.

وی ادامه داد: مکتب شهید سلیمانی فقط مختص به بُعد نظامی و جنگ و دفاع نیست چون شهید سلیمانی فعالیت های بی شماری در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی، محرومیت زدایی، نظامی در محور مقاومت انجام داده است.

او اشاره کرد: شهید سلیمانی در حوزه محرومیت زدایی یکی از بزرگان جهان اسلام بود و سال ها طول می کشد که اقدام های  شهید سلیمانی در محرومیت زدایی کشورهای مختلف اسلامی شناسایی شود.

وی همچنین گفت: در حوزه فرهنگی، شهید سلیمانی در سوریه، لبنان و عراق  فرهنگ‌سازی بزرگی در ایجاد اخوت و برادری و اتحاد مسلمانان انجام داد که هیچوقت گسستنی نیست و باعث نابودی دشمنان اسلام خواهد شد.

او ادامه داد: آمریکا تا دیروز در هر نقطه ای از جهان هر اقدامی که دلش می خواست بدون هیچگونه محدودیتی انجام می داد ولی امروز در خاورمیانه سطح اقدامات خودرا خیلی کم کرده است.

وی با بیان اینکه آمریکا براساس فرهنگ و مکتب سلیمانی که در جهان اسلام ایجاد شده باید جوابگوی اقدامات خود باشد، گفت: اگر امروز آمریکا از کشورهای منطقه در حال عقب نشینی است و ادعای حضور مستشاری دارد در حالیکه اینگونه نبوده است بخاطر شکل گیری مکتب شهید سلیمانی در منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن امروز به دنبال این است که در بین مسلمان اختلاف ایجاد و اتحاد شکل گرفته در بین مسلمانان که حاصل رهنمودها و تدابیر رهبر انقلاب و خون شهید سلیمانی و همرزمانش است را از بین ببرد.

وی در پایان تاکید کرد: مردم باید امروز بیش از پیش بصیرت خود را افزایش دهند و در دام توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان گرفتار نشوند، فضای مجازی دارد جوانان و نوجوانان ما را گرفتار می کند از این خانواده ها از فرزندان خود مراقبت کنند و به بهانه روشنفکری از فرزندان خود غافل نشوند چون دشمنان برنامه ریزی کرده اند تا وارد منازل شوند.

مراسم دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در پادگان ابوذر

امام جمعه سرپل ذهاب با گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و یاد و خاطره دیگر شهدا با حضور جمعی از مسوولان در پادگان ابوذر سرپل ذهاب افزود: نیروهای مسلح امروز در اوج عزت و آمادگی و اقتدار هستند و آماده دفاع از کیان انقلاب اسلامی و ارزش ها بوده و دشمن را به عقب راندند.

حجت الاسلام «جواد فاطمی نسب» افزود: به برکت خون‌پاک حاج قاسم سلیمانی و حضور مستشاری ما در منطقه باعث شده ما یک منطقه امنی را شاهد باشیم و آن چه که امروزه نیاز داریم معرفت کافی و شناخت کافی نسبت به مکتب حاج قاسم سلیمانی است که رمز پیروزی ما هم همین است.

وی اظهار داشت: اخلاص، ولایت پذیری این مَرد بزرگ باعث شد از یکی از فرزندان کرمان، یک شخصی از روستاییان، یک شخص بزرگمرد با اخلاص و ولایتمدار باعث شد چنین فرماندهی تربیت شود و دشمن به وجود آن افتخار می کردند، همانطور که رییس جمهور اسبق آمریکا گفت قاسم‌سلیمانی یک دشمن قابل احترام است و از آن هراس داشتند.

وی گفت: وقتی که مکتب امام حسین(ع)  و مکتب حاج قاسم سلیمانی که در طول مکتب امام‌حسین(ع) است، شهادت در راه خدا بالاترین مقام است، امروزه خون شهدا پای درخت پرصلابت انقلاب اسلامی ریخته شده و این درخت ثمر داده و مردم دنیا می دانند مردم جمهوری اسلامی با هیچ تاریخی قابل مقایسه نیست.

فرمانده پادگان ابوذر سرپل ذهاب ضمن تسلیت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه گفت: امروز رمز موفقیت در هر برهه ای اتحاد و مقاومت در بین نیروهای مسلح است که در سایه وحدت فرماندهی به قدرت اول منطقه تبدیل شده است زیرا که نیروهای مسلح تحت فرماندهی مطلقه ولایت فقیه است.

امیر «جلیل شاطری» افزود: هیچ نیروی در هیچ کشوری ما را مورد هجوم گسترده نخواهد داد زیرا که توانایی ندارند.

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ شمسی در حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بین المللی بغداد به همراه ابومهدی المهندس و تعداد دیگری از همرزمانش به شهادت رسید.

این حمله به دستور رییس جمهوری وقت آمریکا، دونالد ترامپ صورت گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha