۱۳ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84600752
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استنشاق گاز مونوکسیدکربن در زنجان یک فوتی و سه مسموم برجای گذاشت

زنجان - ایرنا - بر اساس اعلام نیروی انتظامی و رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان، انتشار گاز مونوکسیدکربن جان یک مرد ۶۲ ساله را گرفت و سه مسموم را راهی بیمارستان کرد.

دکتر اصغر جعفری روحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از این حوادث گازگرفتگی در شهر هیدج از توابع شهرستان ابهر رخ داد که عوامل اورژانس پس از اطلاع از موضوع، بلافاصله راهی محل حادثه شده و پس از انجام اقدامات درمانی اولیه سه نفر از مسموم شدگان را به مراکز درمانی انتقال دادند. 

وی اضافه کرد: این  سه نفر دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن ناشی از نشت گاز از بخاری شده بودند که نسبت به امداد رسانی لازم مبادرت شد.

جعفری با تاکید بر اینکه گاز مونوکسیدکربن بدون بو، رنگ و بدون نشانه است و هیچ گونه علائم هشدار دهنده ندارد، گفت: علایم مسمومیت به تدریج ایجاد می شود که سردرد، تهوع، استفراغ، سرگیجه و اختلال تعادل از نشانه های اولیه آن است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان خاطرنشان کرد: لازم است عموم مردم هنگام استفاده از وسایل گاز سوز، اصول ایمنی را به دقت مراعات کرده و به اتصالات وسایل گازی از جمله شیلنگ، لوله ها و دودکش ها، توجه جدی داشته باشند تا در دام این قاتل خاموش گرفتار نشوند.

 قاتل خاموش، جان مرد ۶۲ ساله زنجانی را گرفت

 فرمانده انتظامی شهرستان زنجان نیز در این راستا از فوت مرد ۶۲ ساله بر اثر نشت گازمونواکسید کربن در یک چادر نگهبانی ساختمان نیمه کاره خبر داد.

 سرهنگ داود مرسلی در تشریح جزئیات این حادثه نیز اضافه کرد: روز گذشته طی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد گازگرفتگی در سطح شهر زنجان بلافاصله ماموران انتظامی و عوامل اورژانس ۱۱۵ در محل حاضر شدند.
 
وی  اضافه کرد: با حضور ماموران و عوامل اورژانس در محل مشخص شد که بر اثر نشت گاز مونو اکسیدکربن از اجاق گاز تک شعله، متاسفانه مرد ۶۲ ساله در داخل چادر نگهبانی ساختمان نیمه کاره ای فوت شده است.
 
فرمانده انتظامی شهرستان زنجان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اغلب موارد گاز گرفتگی به دلیل گازکشی غیر استاندارد و نبود دودکش مناسب به وقوع می پیوندد لذا همشهریان ضمن استفاده از وسایل استاندارد گرمایشی و رعایت اصول و موارد ایمنی دقت و حساسیت لازم را داشته باشند تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha