۱۳ زندانی جرائم غیر عمد در استان بوشهر آزاد شدند

بوشهر- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: با همت خیران، ستاد دیه و گذشت شاکیان ۱۳ زندانی جرائم غیر عمد در این استان آزاد شدند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر روز سه شنبه به نقل از رضا مقبلی قرائی افزود: جرائم غیر عمد این زندانیان شامل بدهی مالی نقش مقرراتی است که مرتکب در آن عمدی نداشته و برحسب اتفاق مسئولیت مدنی برای آن به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: کل بدهی این زندانیان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که بخشی را شاکیان گذشت کرده و ۳۴۷ میلیون تومان نیز از سوی خیران پرداخت و زمینه آزادی این افراد در استان فراهم شده است.

مقبلی قرائی یادآور شد: استان بوشهر جایگاه دوم کشور از نظر کاهش جمعیت کیفری را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ۱۱۱ زندانی جرائم غیر عمد در استان بوشهر با ۶۵ میلیارد تومان بدهی چشم انتظار کمک خیران و نیک اندیشان هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: اگر یک دهم این مبلغ که معادل  ۶.۵ میلیارد تومان می‌شود از سوی خیران کمک شود، با رضایت از شاکیان زمینه آزادی آنها تا قبل از عید نوروز فراهم می‌شود.

مقبلی قرائی افزود: از دیگر اقدامات این نهاد در کنار کمک به آزادی زندانیان، اختصاص سه میلیارد تومان کمک از طرف صندوق کارآفرینی امید برای اشتغال زندانیان و تهیه ۱۳۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۵۰۰ هزار تومان از سوی خیران و سازمان‌های همکار برای خانواده مددجویان بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha