۱۶ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 5244
کد خبر: 84601983
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نقض توافق باید هزینه سنگینی داشته باشد

تهران- ایرنا- رییس کمیته سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح پشت پرده سناریوی غرب برای توافق موقت، گفت: نقض توافق باید برای طرف‌های امضا کننده هزینه سنگینی و بالایی داشته باشد.

عباس گلرو روز پنجشنبه در گفتگویی با خبرنگار سیاسی ایرنا در واکنش به تلاش طرف اروپایی و آمریکایی برای تحمیل ضرب الاجل به ایران در مذاکرات هسته ای گفت: جمهوری اسلامی ایران مذاکرات را معطوف به پذیرش پیشنهادات طرف مقابل و حرکت بر مبنای این پیشنهادات نمیکند .

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجرای توافق نیازمند تضمین قوی است، اظهار داشت: برای اینکه توافق موفقی داشته باشیم باید برجام را فارغ از محتوا ، از حیث ضمانت اجرای آن آسیب شناسی کنیم. مهمتر از متن و محتوای توافق که به نوبه خود اهمیت دارد، اجرای آن نیز اهمیت دارد.اجرای توافق نیز نیاز به تضمین دارد.

وی در خصوص راهکارهای اخذ تضمین برای اجرای توافق گفت: در مورد فرایند اخذ تضمین باید تصمیم گیری کنیم که توافق در فرایند مجالس قانون گذاری کشورهای امضا کننده، تصویب شود، یا ضمانت اجرای بین المللی طراحی کنیم. 

گلرو تصریح کرد: اگر در محتوا به توافق رسیدیم و طرفین هم در مسیر اجرا گام برداشتند، اما تغییرات سیاسی در کشورهای طرف مذاکره کننده رخ داد و یک فضای جدید ایجاد شد و حادثه‌ای که برای برجام با روی کار آمدن ترامپ اتفاق افتاد، مجددا تکرار شد،چه باید کرد؟

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه باید راهکارهای اخذ ضمانت اجرای هر توافقی را پیدا کنیم گفت: باید نقض توافق برای طرف‌های امضا کننده هزینه سنگینی داشته باشد. هزینه نقض توافق باید خیلی بالا برود.

گلرو توافق موقت را ادعایی مهمل خواند و اظهار داشت:  هرگز منافع مردم  را به یک توافق موقت گره نمی‌زنیم که به عنوان مثل بخش ناچیزی از اموال ایران را آزاد کنند و فروش محدود نفت را تسهیل کنند، بعد در مقابل ان از ایران اجرای گسترده تعهدات هسته ای را بخواهند متعاقبا وضعیت تحریمی را تشدید کنند. این پذیرفتنی نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha