اسکان‌های اضطراری در شهر کنارک همچنان برقرار است

زاهدان- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: اسکان‌های اضطراری در شهر کنارک تا زمانی که مطمئن شویم مردم این منطقه دغدغه‌ای برای بازگشت به خانه‌های خود ندارند، ادامه دارد.

علیرضا شهرکی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: موضوع آب‌گرفتگی معابر شهر کنارک در جریان بازدید و تاکید علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و نماینده اعزامی رییس جمهور پیگیری شد و در این راستا تیم اجرایی کشوری نیز از طریق هوایی ساعات دیگر وارد این منطقه خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری جدی تخلیه سریع آب حاصل از بارندگی‌های شدید چند روز اخیر در معابر شهر کنارک تصریح کرد: همچنان سایت‌های اسکان اضطراری در مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان فعال است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: برق تمامی روستاها جنوب استان وصل شده و مشکلی در زمینه پایداری برق این مناطق وجود ندارد.

وی تصریح کرد: فروکش کردن آب رودخانه‌های مناطق جنوب سیستان و بلوچستان کمک کرده روند تردد به روستاها و سرکشی از این مناطق برای کمک‌های مختلف تسهیل شود.

 شهرکی خاطرنشان کرد: پرواز هوایی برای امداد رسانی از سوی هلال احمر در جنوب سیستان و بلوچستان آماده است تا در صورت ضرورت سورت پروازی برای کمک به مردم منطقه انجام شود.

وی تاکید کرد: ۲ محموله کمک‌های امدادی از طریق هوایی ساعاتی دیگر وارد فرودگاه کنارک خواهد شد این محموله برای پشتیبانی از افراد آسیب‌دیده در این شهر، چابهار و دلگان مد نظر خواهد بود.

به گزارش ایرنا بارندگی هایی که از چهار روز پیش در نقاط مختلف استان بویژه نواحی جنوبی آغاز شده بود با وجودی که خسارت‌هایی به زیرساخت‌ها و تاسیسات مختلف، واحدهای مسکونی و اراضی کشاورزی وارد کرده اما سبب شادمانی مردم بویژه کشاورزان شده است.

امداد رسانی و کمک به سیل زدگان با حضور دستگاه‌های مختلف اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی از لحظات نخست جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر آغاز شده و همچنان با قوت ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha