۲۱ طرح اقتصاد مقاومتی امسال در مازندران در دست اجرا قرار گرفت

ساری- ایرنا- دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران با اعلام این که برای سال جاری ۲۱ طرح عمرانی و اقتصادی در قالب اقتصاد مقاومتی برای استان تعریف شده است ، گفت : تلاش شد این طرح ها پیشران، مردمی و با فعالیت بخش خصوصی در گام اجرایی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، مفید غلامی راد روز چهارشنبه در چهارمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در ساری طرح های اقتصادی استان را مربوط به بخش های کشاورزی، صنعتی و گردشگری معرفی کرد و افزود : تاکنون از مجموع طرح های تعریف شده، یک طرح به پایان رسید و هشت طرح هم با طبق برنامه زمان بندی در دست اجرا قرار دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت : به دلایل نامشخص، سه طرح عمرانی و اقتصادی که در قالب اقتصاد مقاومتی در استان تعریف شده بود، اکنون متوقف شده و همچنین ۹ طرح دیگر هم در روند پیشرفت فیزیکیشان تاخیر وجود دارد.

غلامی راد درون زایی، برون گرایی و عدالت بنیان بودن را از ویژگی های منحصر به فرد برنامه های اقتصاد مقاومتی برشمرد و تاکید کرد : باید طرح های گردشگری، اقتصادی، صنعتی، عمرانی و کشاورزی مازندران در قالب اقتصادی مقاومتی براساس زمان بندی تا پایان سال جاری تکمیل شود.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران همچنین در این نیشت از نقش اندک شرکت های دانش بنیان در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی استان انتقاد کرد و گفت : متاسفانه سهم این شرکت ها در اقتصاد مازندران یک درصد هم نیست و باید برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در استان بیش از پیش به این شرکت ها توجه شود.

وی افزود : نقشه راه جدیدی برای توسعه شرکت های دانش بنیان ها و اقتصاد هوشمند در دست تدوین است که با پیاده سازی آن، جهش خوبی در زمینه کاهش آمار بیکاری در استان شاهد خواهیم بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران تصریح کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی تاکید شده است که باید دستگاه های اجرایی نسبت به تحقق آن به طورحتم برنامه محور شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha