۱۶ دی ۱۴۰۰، ۴:۵۵
کد خبر: 84604150
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه حملات هوایی عربستان به یمن و کشته شدن ۵ غیرنظامی یمنی

تهران-ایرنا- در ادامه حملات جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به مناطق مسکونی در سراسر یمن، حداقل پنج غیرنظامی دیگر کشته و دو کودک نیز مجروح شدند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از "مورنینگ استار"، جنگنده‌های ائتلاف سعودی سحرگاه چهارشنبه دو بار بوستان «۲۱سپتامبر» و یک بار منطقه «ضبوه» شهرستان سنحان در صنعاء را هدف قرار دادند. 
این رسانه افزود: ریاض بمباران مناطق غیرنظامی را در حالی تشدید کرده است که انصارالله مناطق بیشتری در استان نفت خیز مارب، آخرین پایگاه نیروهای وفادار به منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن را به کنترل خود در می‌آورد. 
بمباران روز چهارشنبه یمن پس از کشته شدن دست‌کم پنج نفر در روز سه‌شنبه در جریان بیش از ۳۰ حمله هوایی جت‌های سعودی به منطقه بیهان در استان شبوه ادامه یافت. 
بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، یک اتوبوس در شهر بیجان استان شبوه هدف حملات هوایی ائتلاف عربستان قرار گرفته است. این درحالی است که یک روز همین منطقه مورد اصابت حداقل ۵۰ موشک قرار گرفته بود. 
در شمال غرب یمن، دو کودک پس از بمباران استان صعده توسط جنگنده‌های سعودی مجروح شده و به بیمارستان منتقل شدند. 
عربستان سعودی بمباران مناطق مسکونی را رد کرده است و تلویزیون دولتی این کشور روز چهارشنبه مدعی شده که اهداف بمباران یک مرکز تولید پهپاد بوده است. 
به نظر می‌رسد عربستان در واکنش به توقیف یک کشتی نظامی اماراتی حامل سلاح این حملات انتقام جویانه انجام داده است. 
به گزارش ایرنا، عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 
نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند. 

 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha