۱۷ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۱۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84605137
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه زنجان: دولتمردان با همه توان به‌دنبال رفع مشکلات معیشتی مردم هستند 

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه زنجان گفت: دولتمردان با همه توان به‌دنبال رفع مشکلات معیشتی مردم هستند اما مردم از عدم نظارت‌ها گلایه دارندو متاسفانه در شرایط فعلی عده‌ای با بی‌انصافی بازار را مختل می‌کنند که مسوولان باید با برنامه سنجیده در پی جلب اعتماد مردم باشند.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه شهر زنجان، یکی از مسائل روز کنونی جامعه را پیگیری عموم در خصوص نتیجه مذاکرات وین اعلام کرد و افزود: به صورت ساده و روان چند حالت دارد، اول اینکه با رفع اختلافات توافق مورد قبول طرفین رخ دهد که تحقق این مساله خوب است.

وی اضافه کرد: حالت دوم اینکه با کاهش اختلافات زمان مشخص نباشد که چه وقت نتیجه حاصل شود و حالت سوم اینکه توافقی حاصل نشود.

امام جمعه زنجان، با اشاره به اینکه در حالت دیگر توقف و فروپاشی مذاکرات است گفت: بارها رهبری فرمودند که معیشت مردم و اقتصاد را به هیچ وجه به دست دشمن نمی دهیم، طبق فرامین ایشان تحریم ۲ راه وجود دارد اول  اینکه با التماس بگوییم که دشمن کوتاه بیاید در واقع عقب نشینی و ذلت. دومین راه این است که خودمان را قوی کرده و  حساب شده زندگی و تحریمها را بی اثر کنیم.

حجت الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: نمونه بی اثر کردن تحریم ورود واکسن و ماسک بود که در این خصوص قدمهایی را برای خودکفایی برداشتیم، بطوریکه بیش از ۱۱۶ میلیون دُز واکسن وارد کشورمان شد و در این میان صاحبنظران طولانی شدن مذاکرات را خرید زمان توسط ایران می دانند این در حالی است که در مذاکرات گذشته ایران پایبند بود و آمریکا خارج شد، اروپا هم قدمی برنداشت و نقش پاسبان بد را داشت، البته در مذاکرات فعلی حداقل به مسائل واقع‌بینانه نگاه می‌شود. 

وی در ادامه به بیانات رهبری در مورد شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: رهبری از ایشان به عنوان تفکر و جریان فکری نام بردند و عده ای او را قهرمان ملی و فرا ملی می دانند درحالیکه در دومین سالگرد شهادت این سردار دشمنان نشان دادند که از نام سردار سلیمانی نیز هراس دارند اما جوانان در فضای مجازی فعال ظاهر شده و با این مساله بخوبی برخورد کردند.

 خطیب نماز جمعه زنجان، با بیان اینکه رهبری فرمودند که شهید سلیمانی یک مکتب والگو است و دشمن از آن ترسید، اضافه کرد: شهید سلیمانی کاملترین الگوی ایستادگی و مقاومت برای جوانان به شمار می رود، ایشان سبمل برای منطقه و جهان بوده و مکتب سلیمانی، مکتب ایمان، مکتب بندگی، قیام برای خدا، جهاد با طاغوتیان و حمایت از مظلومان و الگوی قهرمان برای جوانان است.

حجت الاسلام خاتمی، به لزوم آشنایی با زندگی و سبک رفتار ولایتمداری شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: نام او با گذشت زمان فراموش نمی شود و این در حالی است که با ترور او موجی از خوشحالی در رسانه های آمریکا ایجاد شد اما وقتی اقتدار فرزندان ایران، در موشک زدن به مقر قدرت و مظهر آمریکا  عین الاسد توسط سپاه پاسداران ایران  رخ داد، موجی از پشیمانی در روزنامه های این کشور منعکس شد و وزارت خارجه چین در بیانیه ای ترور قاسم سلیمانی را توسط آمریکا یک جنایت جنگی اعلام کرد.

وی لزوم دشمن شناسی و بصیرت به موقع را یادآور شد و گفت: بابد دوست و دشمن را شناخت و به موقع نیز اقدام لازم را انجام داد.

امام جمعه زنجان همچنین با اشاره به اینکه حجاب یعنی حیا، تامین امنیت روانی و امنیت اجتماعی و سلامت جامعه گفت: ۲۲ دی سالروز تشکیل شورای فرهنگ عمومی به فرمان امان راحل است که خوشبختانه قدم های خوبی در این خصوص برداشته شده است.

وی، به برگزاری مراسم جامع ایام فاطمیه اشاره و خاطرنشان کرد: در دومین سالگرد شهادت سردار، سیدالشهدای جبهه مقاومت مردم سنگ تمام گذاشتند بطوری که مساجد، ادارات و هیات های مذهبی نقش پررنگ تری داشتند و از طرفی مردم ولایتمدار و عالم دوست زنجان در ارتحال  عالم ربانی امام جمعه موقت زنجان سنگ تمام گذاشتند و نشان دادند که به خادمان خود علاقه مند هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha