سمنانی‌ها در پویش اهدای خون به نیت سردار سلیمانی مشارکت کنند

سمنان- ایرنا- مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: سمنانی‌ها تا پایان دی ماه فرصت دارند با شرکت در پویش اهدای خون به نیت شهید حاج قاسم سلیمانی که قطره قطره خون خود را برای سربلندی ایران فدا کرد، در نجات جان هم‌نوعان خود سهیم باشند.

محسن طاهریان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ساعت هشت صبح فعالیت پایگاه‌های اهدای خون در استان سمنان آغاز می شود و خون‌گیری از متقاضیان تا ساعت ۱۳ ادامه دارد.

وی ادامه داد: چهار پایگاه اهدای خون در شهرستان‌های گرمسار، سمنان، شاهرود و دامغان در استان سمنان فعال است و متقاضیان اهدای خون می‌توانند با مراجعه به این مراکز در نجات جان هم‌نوعان خود مشارکت کنند.

وی بیان کرد: نیاز به خون یک نیاز همیشگی است و به منزله اهدای زندگی به فرد نیازمند تلقی می‌شود که ثواب این کار خداپسندانه در پیشگاه خداوند محفوظ است و انتظار می‌رود آحاد جامعه در کار خیر اهدای خون مشارکت کنند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان اضافه کرد: مردم با آغاز فصل سرما و احتمال اوج گیری کرونا، اهدای خون را فراموش نکنند به فکر نیازمندان خون باشند.

وی اظهار داشت: اداره کل انتقال خون استان سمنان تضمین می‌دهد در فضای مربوط به اهدای خون در استان نکات بهداشتی و ایمنی رعایت می‌شود تا مردم نگرانی از بابت انتقال ویروس کرونا در این محیط نداشته باشند.

طاهریان تاکید کرد: شهروندان اهدای خون را فراموش نکنند و بدانند خون اهدایی به افراد نیازمند در عمل های جراحی، درمان مجروحان تصادف، زایمان، برای بیماران تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر کل انتقال خون استان سمنان گفت: افراد گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال می‌توانند برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر استان مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، به گفته متخصصان افراد گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال می‌توانند برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند  و پس از انجام معاینات و بررسی دقیق  آزمایش‌های تجویز شده از سوی متخصصان و پزشکان مستقر در مراکز انتقال خون نسبت به اهدای خون اقدام کنند و البته پس از معاینه در صورت وجود کوچکترین مشکل، عمل خون‌گیری انجام نمی‌شود.

 نوع آزمایش‌های به عمل آمده از خون های اهدایی شامل هپاتیت بی و سی، ایدز و بیماری های مقاربتی است.

سمنان در شاخص اهدای خون نسبت به جمعیت و تعداد اهداکننده مستمر استان برتر کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha