۱۸ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۴۲
کد خبرنگار: 952
کد خبر: 84606067
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ری: قیام ۱۸ دی مردم شهرری سرعت بخش روند پیروزی انقلاب بود

شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: قیام خونین مردم شهرری در ۱۸ دی سال ۵۷، به عنوان پیشگامان نهضت و سرعت بخش روند پیروزی انقلاب اسلامی بود.

به گزارش ایرنا، حسین توکلی کجانی روز شنبه در آیین گلباران مزار شهدای ۱۸ دی شهرستان ری در بهشت زهرا (س) اظهار داشت: مردم این شهرستان همواره از آغاز نهضت امام خمینی (ره) تا پیروزی انقلاب و ثبات جمهوری اسلامی  در تمام فراز و نشیب ها حضور فعالانه و بی بدلیل داشته اند.

وی افزود: مردم شهرری در روز ۱۸ دی سال ۵۷ با تقدیم چهار شهید انقلاب نقش خوبی در روند پیروزی انقلاب داشتند.

این مسئول با بیان اینکه دستگاه های مختلف شهرستان ری با برگزاری انواع برنامه های مناسبتی در جهت حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به خصوص در میان نسل جوان گام برمی دارند، خاطرنشان کرد: ارزش ها و چهارچوب های فرهنگ ایثار، شهادت و بویژه مکتب شهید سلیمانی باید در میان نسل جوان کشور به خوبی تبیین شود.

در ادامه این برنامه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری با اشاره به اینکه شهرستان ری در کل ۳۲ شهید در ایام پیروزی انقلاب اسلامی فدا کرده است، گفت: ۲۵ شهید شهرری در قطعه ۲۱ بهشت زهرا (س) و مابقی در قطعات دیگر دفن شده اند.

حسین نصرالله روز ۱۸ دی را نقطه عطفی در تاریخ شهرستان ری خواند و تصریح کرد: برای پررنگ شدن روز ۱۸ دی در میان مردم باید دبیرخانه دایمی و فعال در شهرستان ری ایجاد شود و تمام دستگاه های اجرایی شهرستان در اول هر سال برنامه های خود را برای بزرگداشت ۱۸ دی به دبیرخانه اعلام کنند.

مزار شهدای ۱۸ دی با عنوان پیشگامان انقلاب اسلامی روز امروز(شنبه) با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان، مسئولان شهرستان ری و اقشار مختلف مردم در قطعه ۲۱ بهشت زهرا(س) غبارروبی، عطرافشانی و گلباران شد.

به گزارش ایرنا، مردم شهرری صبح روز ۱۸ دی ماه سال ۵۷ در صحن حضرت عبدالعظیم(ع) گرد هم آمدند و پس از عبور از بازار و خیابان حرم در حالی که تمام اصناف، مغازه های خود را تعطیل کرده بودند و صفوف راهپیمایان هر لحظه فشرده تر و انبوه تر می شد، پس از رسیدن راهپیمایان به میدان مرکزی شهر از ادامه حرکت آن ها به سمت کلانتری توسط ماموران جلوگیری شد و مسیر حرکت به سمت خیابان ۲۴ متری ادامه یافت.

هنوز نیمی از راهپیمایان در خیابان ۲۴ متری بودند که تیراندازی عوامل رژیم شروع شد و عده ای از مردم زخمی و عده ای نیز شهید شدند.

قیام تاریخی ۱۸ دی شهرری منجر به شهادت جمعی از مبارزان این شهر از جمله قاسم سبزعلی، عباس ملکی، اصغر طرق وردی و علی کوهی نژاد و جراحت جمعی دیگر از مبارزان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha