۲۰ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۳۰
کد خبر: 84606441
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خاموشی طولانی نمایشگر سامانه سنجش آلودگی هوا در مهریز

۲۰ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۳۰
کد خبر: 84606441
کاظم سبحان زاده
خاموشی طولانی نمایشگر سامانه سنجش آلودگی هوا در مهریز

یزد- ایرنا- نمایشگر سامانه سنجش آلودگی هوای شهر مهریز که در سال ۱۳۹۳ در میدان شهید صدوقی (ره) این شهر نصب شد، مدتی طولانی است که خاموش مانده و اقدامی برای راه اندازی مجدد آن صورت نگرفته است.

آلودگی هوا از مسائلی است که می‌تواند آسیب جدی به سلامت مردم به خصوص سالمندان و کودکان وارد کند و آگاهی بخشی به مردم در خصوص وضعیت کیفیت هوا بر اساس شاخص‌ها و معیارهای علمی، می تواند مانع از تردد گروه های در خطر در زمان های اوج آلودگی باشد.

آلودگی هوا در درازمدت زمینه ساز بیماری‌های مزمن تنفسی، سرطان ریه، بیماری قلبی و حتی آسیب به مغز، اعصاب، کبد و کلیه‌ها شود و استفاده از ابزارهای سنجش آلودگی و هشدار به موقع شهروندان در پیشگیری از بروز بیماری های مرتبط با آن دارد.

یکی از اقدام‌هایی که در سال‌های گذشته برای اطلاع رسانی لحظه‌ای و بیان سنجش آلودگی هوا برای شهروندان مهریز صورت گرفت نصب دستگاه آلوده سنجی در این شهر بود اما هم اکنون مدت زمان طولانی است که نمایشگر آن خاموش شده و  مانع آگاهی شهروندن از وضعیت کیفیت هوا در مهریز شده است .

تاکنون بارها شهروندان مهریزی رفع مشکلات فنی و استفاده مجدد از این سامانه آلوده سنجی هوا را با توجه به فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی و معادن در پیرامون اینن شهر خواستار شده‌اند .   

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهریز با تایید خاموشی کامل این ایستگاه گفت: مشکلات این سامانه توسط مسئولان مرتبط در مرکز استان در حال بررسی است اما تا این لحظه مشکلات فنی آن رفع نشده است.

محمدرضا خواجه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حل مشکل فنی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان به بودجه نیاز دارد و این در حالی است که اعتبار کافی برای آن در شهرستان وجود ندارد.

وی بدون اعلام بودجه مورد نیاز برای رفع مشکلات فنی این سامانه سنجش آلودگی هوا اظهار کرد: علاوه بر این ایستگاه برای کنترل میزان آلایندگی واحدهای تولیدی و صنعتی مهریز نیز قرار است ایستگاه مجهز دیگر در این شهرستان راه‌اندازی شود.             

یک هزار و ۱۶۲ کارگاه کوچک و بزرگ با حضور ۱۰ هزار و ۷۴۶ نفر در  شهرستان مهریز فعال است و  در شهرک‌های صنعتی شهید چمران ، ۱۹۶ هکتاری ، هرفته ، ناحیه صنعتی بهادران و شهرک سنگ و یزدمهر افزون بر سه هزار نفر اشتغال دارند.

مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha