نماینده یزد و اشکذر: رفع مشکلات خانواده‌های شهدا در مجلس و دولت پیگیری می‌شود

یزد- ایرنا- نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکلات و رسیدگی به مطالبه‌های خانواده های معظم شهدا به عنوان یکی از رسالت های ملی و انقلابی از سوی نمایندگان و دولت سیزدهم پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد صالح جوکار روز یکشنبه در دیدار با خانواده شهید محمدعلی قانع عزآبادی در شهر یزد از صبر، مقاومت و تلاش ایثارگران در تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی قدردانی کرد .

وی افزود: خدمت به خانواده شهدا و پیگیری نیازهای آنها وظیفه‌ ملی و انقلابی نمایندگان است و همه باید ماموریت خود را در این مورد به خوبی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه همسران شهدا علاوه بر نقش مادری، برای فرزندان خود نقش پدر را هم ایفا می کنند و در برابر سختی‌ها مردانه ایستادند ادامه داد: در شرایط سخت و طاقت‌فرسایی که ماحصل جنگ تحمیلی بود، همسران شهدا در نبود شوهران خود مسئولیت سنگینی داشتند و به فضل الهی به‌ خوبی از عهده آن برآمدند.

این نماینده مردم استان یزد در مجلس یازدهم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید قانع تصریح کرد: این شهید با درک شرایط حساس کشور به ندای رهبر کبیر انقلاب لبیک گفت و برای دفاع از میهن دست از عزیزان خود کشید.

جوکار اظهار کرد: شهدای انقلاب دین بزرگی به گردن ما دارند،باید تلاش کنیم با انجام‌ وظیفه خود در قبال خانواده‌های شهدا و ایثارگران، دین خود به شهدا را ادا کنیم و در این راستا همه در کنار هم نقش خود را انجام می‌دهند.

همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد در این دیدار با ارایه گزارشی از وضعیت همسران و فرزندان شهدای استان، بحث اشتغال و مسکن را از عمده‌ترین مسایل پیش روی جامعه ایثارگری خواند.

حجت‌الاسلام عباس زارع با قدردانی از تلاش‌ مجلس و دولت در راستای خدمت به خانواده‌های معظم شهدا افزود: با پیگیری نمایندگان، قوانین خوبی برای ادای دین به ایثارگران مصوب شد، امید است با اجرای آنها مسایل و مشکل آنها حل‌ و فصل شود.

شهید محمدعلی قانع عزآبادی فرزند عبدالصمد سال ۱۳۴۵ هجری شمسی در محله سرجمع یزد( واقع در خیابان سید گلسرخ) در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. 

این شهید بهمن ماه ۱۳۶۳ در عملیات آبی خاکی بدر به عنوان بیسیم چی جانشین و فرمانده تیپ شرکت کرد ،در حالی که به اتفاق چند تن از همرزمانش با  قایق در آب‌های هور و در شرق رودخانه دجله مشغول تردد بود با پاتک لشکر عراق از طریق هوا  مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه سر مورد اصابت ترکش قرار گرفت و  ۱۱ بهمن  سال ۶۳ به فیض شهادت نایل شد و به آرزوی دیرینه خود رسید .

استان یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha