۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا امسال از استان مرکزی به نقاط کشور حمل شد

اراک - ایرنا - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا امسال از این استان با حمل و نقل جاده‌ای به نقاط مختلف کشور حمل شده‌ است.

«مهرداد جهانی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کالاها در قالب ۷۷۰ هزار و ۴۷۱ بارنامه به نقاط مختلف کشور حمل شده‌ است.

وی ادامه داد: ۴۸۰ هزار تن کالای اساسی از بنادر و شهرهای جنوبی کشور توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی حمل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: کالاهای اساسی توسط ۲۲ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی این استان از بنادر کشور به داخل استان مرکزی حمل شده‌ است.

جهانی خاطرنشان کرد: ۱۳۵ شرکت، هفت هزار و ۹۴۲ دستگاه ماشین آلات و ۱۰ هزار و ۸۹۹ نفر راننده وظیفه حمل بار را در استان مرکزی به عهده دارند.

 وی از جابه جایی ۹۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در سال جاری خبرداد و گفت: جا به جایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای این استان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هفت درصد افزایش یافته‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: این تعداد مسافر توسط ۱۰۰ هزار سفر جاده‌ای از این استان به نقاط مختلف کشور جابه جا شده‌اند.

جهانی افزود: ۷۳ درصد مسافران جابه جا شده توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان مرکزی برون استانی و بقیه درون استانی بوده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۸ شرکت حمل و نقل مسافری، یک هزار و ۹۲۵ نفر راننده و ۲۶۵ دستگاه اتوبوس در استان مرکزی وظیفه حمل و نقل مسافر به نقاط مختلف کشور و استان را برعهده دارند.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha