۷۳ درصد از مددجویان زندان های هرمزگان اشتغال ایجاد شده است

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل زندان های هرمزگان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون برای ۷۳ درصد از مددجویانی دارای مهارت و شرایط در زندان های استان اشتغالزایی شده است.

مصطفی کیشانی روز دوشنبه در نشست شورای اشتغال زندان های استان افزود: این مددجویان در بخش‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و محیط‌های داخل و خارج از زندان مشغول به کار شدند.
وی بر توسعه اشتغال و توانمندسازی مددجویان در زندان های هرمزگان تاکید و تصریح کرد: اگر به دنبال کاهش ناهنجاری های اجتماعی هستیم و می خواهیم یک مددجو مجدد به چرخه جرم و زندان بازنگردد، باید بحث اشتغال آنان را جدی گرفت تا در تامین معیشت خود و خانواده هایشان به مشکل نخورند.
مدیرکل زندان های هرمزگان اظهارداشت: باید ابتدا حرفه ای مناسب متناسب با مهارت و بازارکار به مددجویان آموزش داد تا در یافتن شغل مناسب به کمک آن‌ها بیاید.
کیشانی ادامه داد: به همین منظور بیش از ۲۰ رشته فنی و حرفه ای، کشاورزی و صنایع دستی به مددجویان در زندان های استان آموزش داده می شود.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۴۹ دوره مهارت های شغلی در زندان های هرمزگان آموزش داده شده است و بیش از یک هزار نفر با موفقیت این دوره ها را گذارنده و گواهینامه مهارت های شغلی را دریافت کرده اند.
مدیرکل زندان های هرمزگان ادامه داد: زندانیانی که با مهارت‌های شغلی از زندان آزاد شوند، می‌توانند از تسهیلات بدون بهره ۳۰۰ میلیون ریالی برای خوداشتغالی استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha