۲۰ درصد جمعیت هدف در خراسان شمالی دُز سوم را دریافت کردند

بجنورد- ایرنا- مدیر گروه بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای تزریق دُز سوم واکسیناسیون کرونا، تاکنون ۲۰ درصد جمعیت هدف در استان، دُز سوم را دریافت کرده اند که باید این روند شتاب گیرد.

فیض الله برزگر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای تزریق دُز سوم واکسیناسیون کرونا در استان تاکنون ۹۷ هزار نفر دُز سوم را دریافت کرده اند.

وی افزود: همچنین ۹۴ درصد جمعیت استان دُز اول و ۸۲ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، این در حالی است که میانگین دریافت واکسیناسیون دُز اول و دوم در کشور به ترتیب ۸۷ و ۷۶ درصد است.

برزگر ادامه داد: در این میان شهرستان بجنورد با ۹۶.۴۵ درصد بیشترین میزان واکسیناسیون و شهرستان شیروان نیز با ۸۳.۷ درصد کمترین میزان واکسیناسیون استان را دارد.

وی با بیان اینکه تمامی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان فعال است، گفت: هم اینک تنها واکسن آسترازنکا در سبد واکسیناسیون خراسان شمالی وجود ندارد که آن هم در هفته آینده تامین خواهد شد.

برزگر یادآور شد: با این وجود از شهروندان می خواهیم با مراجعه به این مراکز، بدون اتلاف وقت واکسینه شوند زیرا واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی تنها راه مقابله با هر گونه سویه جدید است.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان  از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۹۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه امسال بوده است.

براساس آخرین ارزیابیٰ سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت، شهرستان جاجرم در وضعیت نارنجی کرونایی، شهرستان های شیروان، فاروج، گرمه و اسفراین در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان های بجنورد،  مانه و سملقان و رازوجرگلان نیز در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha