طراحان مد و لباس با الگوی اسلامی و ایرانی حمایت می‌شوند

تهران- ایرنا- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: طراحان مد و لباس با الگوی اسلامی و ایرانی حمایت می‌شوند تا در زنجیره تولید نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «نعمت‌الله رضایی» امروز (سه‌شنبه) در نشست جشنواره «صبا» اظهار داشت: طراحی باید جاذبه داشته باشد و الگوی اسلامی و ایرانی در آن حفظ شود.

وی افزود: طرح‌هایی که مورد تایید طراحان بخش دانشگاه و صنعت باش حمایت می‌شوند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تاکید بر اینکه طراحی را باید در تولید و زنجیره ارزش پوشاک تعریف کرد، گفت: طراحی لباس و پارچه داخلی باید در جامعه ملموس شود.

در ادامه این نشست، دبیر انجمن طراحان لباس و پارچه بیان‌داشت: طراحی لباس و پارچه با توجه به سهم بالا در زنجیره ارزش پوشاک و استانداردها، بسیار معتبر و دارای کارکردهایی است.

«علی دهقان» اضافه‌کرد: طراحی ۲۵ درصد در زنجیره پوشاک سهم دارد، در صورتی که از طراحی حمایت شود پوشاک می‌تواند به جبران خسارت اقتصاد تک‌محصولی بپردازد و در همین زمینه باید از ظرفیت های بومی و محلی در طراحی مد و لباس بهره برد.

وی افزود: انجمن طراحان لباس و پارچه با ارائه آموزش‌های لازم، نقطه اتصال طراحان به تولید فعال است.

دبیر انجمن طراحان لباس و پارچه با اشاره به اینکه امروز طراحی مد و لباس در داخل کشورمان مورد استقبال جوانان قرار گرفته است، گفت: طراحی تضمین‌کننده نقش زیبایی و اندیشه در تولید یک مجموعه است که تشخص اجتماعی افراد را نشان می‌دهد.

وی بیان‌داشت: هویت‌های بازتابی از طریق پوشاک در جامعه معنا پیدا می‌کند.

دهقان با تاکید بر اینکه مسیر طراحی تا تولید باید کوتاه شود، خاطرنشان‌کرد: آموزش‌هایی در این زمینه در حال تدوین است تا این هنر مغفول مانده را جبران کند و با کوتاه کردن فاصله‌ها اشتغال تضمین شده ایجاد شود.

وی گفت: هنرجو را به صورت مستقیم با کارخانه‌های تولیدی ارتباط می‌دهیم.

قاچاق به بازار پوشاک ضربه زد

رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در ادامه این نشست با اشاره به اینکه قاچاق به بازار پوشاک ضربه زد، گفت: قاچاق لباس‌های بنگلادشی برای تولیدکنندگان پوشاک مشکل ایجاد کرد به گونه‌ای که قیمت تمام شده پوشاک تولیدی ایرانی بالاتر از این لباس ها در می‌آمد و این درحالی است که پوشاک ایرانی از لحاظ کیفیت توان رقابت با عرصه جهانی دارد.

«ابوالقاسم شیرازی» بیان‌داشت: چند سالی بود که صادرات پوشاک کشورمان به سایر کشورها رونق گرفته بود که یک‌سری از موارد از جمله کرونا، قیمت بالای مواد اولیه و عدم دسترسی به این مواد و همچنین مالیات باعث مشکل در کارگاه‌های تولیدی پوشاک شد.

وی با بیان اینکه تولید پوشاک ایرانی با استانداردهای جهانی برابری می کند، افزود: تولیدکنندگان داخلی کالاهایی با کیفیت تولید می‌کنند.

رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران افزود: تولیدکنندگان در این شرایط نیازمند تسهیلات ارزان‌قیمت برای سرمایه در گردش هستند و در همین رابطه صندوق کارآفرینی امید از تولیدکنندگان حمایت می کند.

وی به تولید لباس‌هایی با طراحی‌های متنوع و جذاب تاکید کرد و گفت: در این شاخصه‌ها حفظ ارزش‌های اسلامی و ایرانی باید مدنظر قرار گیرد در همین زمینه مرکز پژوهش و مطالعات در راستای حفظ ارزش‌ها و صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب در این اتحادیه راه اندازی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha