قاچاقچی اشیای تاریخی در میاندوآب دستگیر شد

ارومیه- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی گفت: چهارعدد کوزه‌ سفالی مربوط به دوره‌های عصر آهن و اسلامی در شهرستان میاندوآب از یک قاچاقچی کشف و ضبط شد.

سرهنگ بهزاد حجابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به دنبال گزارش دوست‌داران میراث‌فرهنگی مبنی بر خرید و فروش مقادیری اشیای عتیقه در روستای یاریجان شهرستان میاندوآب و پس از احراز صحت خبر بلافاصله موضوع در دستور کار یگان حفاظت استان قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی بیان کرد: این یگان با تشکیل تیمی از نیروهای حفاظت، با هماهنگی مقام قضایی با همراهی ماموران نیروی انتظامی به محل مورد نظر مراجعه کردند و در بازرسی از منزل یکی از قاچاقچیان عتیقه، چهار عدد کوزه سفالی کشف و ضبط کردند.

وی افزود: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث‌فرهنگی استان، کوزه‌های کشف شده، دارای ارزش تاریخی است و قدمت آن‌ها به دوره‌های عصرآهن و اسلامی تخمین زده شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی بیان کرد: در این عملیات، متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان معرفی شد.

این استان دارای بیش از هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب است.

سه گنبد و بازار تاریخی ارومیه، غار سهولان مهاباد و تالاب کانی‌برازان مهاباد، موزه مردم شناسی ارومیه، کوه زندان تکاب، کلیسای ننه‌مریم، غار تمتمان، دژ بسطام، عمارت کلاه فرنگی ماکو، خانه انصاری، مسجد جامع و مسجد سردار ارومیه از جمله آثار تاریخی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha