روند افزایشی شیوع کرونا در جاجرم خراسان شمالی کنترل شد

بجنورد-ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی گفت: جاجرم در ابتدای هفته جاری به عنوان تنها شهر نارنجی کرونای کشور اعلام شد که اکنون روند افزایشی این بیماری در آن کنترل شده است.

افشین دلشاد روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سامانه ماسک بر اساس شمار بیماران مبتلا به کرونا و میزان افزایش یا کاهش آن رنگ بندی کرونا را اعلام می کند و شمار بیماران مبتلا به کرونا در جاجرم در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل افزایش داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی افزود: البته در هفته جاری روند افزایش کنترل و روند کاهشی شده است، احتمالا در هفته آتی وضعیت بهبود یافته و رنگ کرونایی این شهرستان تغییر کند.

وی درباره رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا و یا تاثیر پوشش واکسیناسیون در روند افزایش بیماری در شهرستان جاجرم گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان جاجرم تفاوت چندانی با سایر مناطق استان ندارد و وضعیت واکسیناسیون هم در آن مناسب است.

دلشاد خاطرنشان کرد: جاجرم شهر کوچکی است و افزایش ناچیز شمار بیماران می تواند درصد ابتلا را بالا نشان دهد در هر حال اکنون این افزایش کنترل شده و در هفته جاری شاهد کاهش آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان موثرترین راهکار برای مهار شیوع کرونا است گفت: به واجدان شرایط توصیه می شود هر چه سریع تر برای دریافت دُز سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی افزود: افراد با گذشت سه ماه از دریافت دُز دوم واکسن کرونا می توانند نوبت سوم را دریافت کنند.

۷۰ درصد واجدان شرایط، دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند 

دلشاد گفت: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هم همچنان مهم ترین عامل برای کنترل بیماری است از این رو به مردم توصیه می شود نسبت به آن حساس باشند.

وی درباره وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان اظهار داشت: دریافت واکسن کرونا در استان تاکنون خوب پیش رفته است به طوری که ۹۵ درصد از مشمولان، نوبت اول این واکسن را دریافت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد واجدان شرایط در استان هم دُز سوم را دریافت کرده اند.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان  از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۹۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه امسال بوده است.

براساس آخرین ارزیابیٰ سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت، شهرستان جاجرم در وضعیت نارنجی کرونایی، شهرستان های شیروان، فاروج، گرمه و اسفراین در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان های بجنورد،  مانه و سملقان و رازوجرگلان نیز در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha