نظارت‌های بهداشتی کرونایی در مشهد تشدید شد

مشهد- ایرنا- رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پس از شیوع ویروس اومیکرون اجرای مأموریت ویژه تشدید نظارت‌های بهداشتی توسط ۴۸۰ ناظر و بازرس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مهندس محمد باباخانی افزود: پیرو دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، پس از شیوع ویروس اومیکرون در خصوص تشدید نظارت‌های بهداشتی از واحدهای صنفی، بازارها، پاساژها و فروشگاه‌های عرضه کننده مواد خوراکی و غذایی، مکان‌های تهیه و توزیع مواد خوراکی و غذایی و محل‌های کار، این مأموریت ویژه با قوت هرچه تمام در حال اجراست.

وی ادامه داد: در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی از واحدهای صنفی، بازارها، پاساژها و فروشگاه‌های عرضه کننده مواد خوراکی و غذایی، مکان‌های تهیه و توزیع مواد خوراکی و غذایی و محل‌های کار، تعداد ۴۸۰ ناظر و بازرس دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشارکت دارند که از این تعداد ۲۵۰ نفر در شهر مشهد فعال هستند و ۲۳۰ نفر هم در شهرستان‌های حوزه تحت پوشش این دانشگاه حضور دارند.

رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که در آخرین نشست با مسوولان شهرستان‌ها و پس از زرد شدن شهرهای خلیل‌آباد و بردسکن بر افزایش بازدیدها با همکاری مجموعه‌های مختلف تأکید شده است گفت: در این جلسه از هر مجموعه‌ای خواسته شده که از زیرمجموعه‌اش بازدید و نظارت کامل داشته باشد و گزارش روزانه را در اختیار مدیریت سلامت محیط و کار شهرستان مربوطه و همچنین فرمانداری آن شهرستان قرار دهد و از ادارات کل هم خواسته شده که گزارش استانی زیرمجموعه خود در استان را به استانداری خراسان رضوی و اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحویل دهند.

باباخانی افزود: ادارات، سازمان‌ها و اصناف مشهد هم باید گزارش روزانه خود را در اختیار مرکز شماره سه این شهر که ستاد شهر مشهد در آن مکان مستقر است و همچنین فرمانداری این شهر قرار دهند.

وی ادامه داد: بر اساس طرح جدید مدیریت هوشمند سامانه امید تمامی گروه‌ها موظف هستند که نظارت بر زیرمجموعه خود داشته باشند و به‌موقع  به مشکلات رسیدگی کرده و برخورد لازم را صورت دهند و در صورت نیاز به دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان ناظر عالی اعلام کنند تا در صورت عدم رفع اشکال اقدام جدی‌تر از جانب این دانشگاه صورت پذیرد.

گستره کیفی فعالیتهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل ۱۵ شبکه بهداشت و درمان، هفت دانشکده، ۴۶ مرکز تحقیقاتی و ۲۳ بیمارستان است.

بنا به آخرین گزارش مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  ۲۵ تن دیگر طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر دیروز سه شنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و در همین بازه زمانی نیز مجموعه واکسن های تزریق شده در کشور از ۱۲۴ میلیون دز گذشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha