زبرخان نخستین نشست قرارگاه مانع‌زدایی واحدهای صنعتی خراسان رضوی را میزبانی کرد

مشهد- ایرنا- نخستین نشست قرارگاه عملیاتی مانع‌زدایی واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی روز پنجشنبه در شهرک صنعتی خیام در شهرستان زبرخان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نشست قرارگاه مرکزی مانع‌زدایی با همکاری و مشارکت هفت دستگاه و نهاد دولتی در استان تشکیل شده است.
علی بهرامی‌زاده افزود: در این چهارچوب شرکت شهرک‌های صنعتی در ۲ محور پیگیری و بررسی نیازها و زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و پالایش واحدهای فعال، نیمه فعال و راکد مستقر در این شهرک‌ها حضور دارد و ارائه مشاوره و کمک به واحدهای راکد و تعطیل در دستور کار قرار گرفته‌ است.
وی گفت: اگر راه حلی برای فعال شدن این واحدها پیدا نشد در نهایت آنها به اداره صنعت، معدن و تجارت ارجاع داده می‌شوند تا به متقاضیان جدید معرفی شده و در قالب فعالیت جدیدی فعالیت خود را از سربگیرند.
وی با اشاره به اینکه حدود ۳۵۰ واحد صنعتی راکد در استان وجود دارد، گفت: شهرک صنعتی خیام دارای ۳۰۶ واحد صنعتی است که از این‌ تعداد ۲۰۰ واحد فعال، ۴۷ واحد راکد و ۶۴ واحد در حال احداث سوله و نصب تجهیزات هستند.
بهرامی زاده خاطرنشان کرد: عارضه‌یابی واحدهای نیمه‌فعالی که قادر به فعالیت با ظرفیت کامل خود نیستند، حفظ واحدهای فعال موجود و جلوگیری از بروز مشکلات از دیگر برنامه‌های این قرارگاه است.

وی گفت: نشست‌های این قرارگاه پنجشنبه‌های هر هفته و هربار در یکی از شهرک‌های صنعتی استان برگزار می‌شود و مواردی که در این جلسات قابل حل نباشد به قرارگاه مرکزی در استانداری ارجاع می‌شود.
مرکز شهرستان ۵۶ هزار نفری زبرخان در ۱۰۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha