پیوند اعضا در مشهد نجاتبخش جان شش تبعه افغانستان شد

مشهد- ایرنا- جراحی پیوند اعضا توسط متخصصان دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای شش بیمار تبعه افغانستان از عضوهای اهدایی یک بانوی مرگ مغزی ۲۵ ساله افغان در این شهر به این بیماران نیازمند حیات دوباره بخشید.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه گفت: جراحیهای امروز اهدای عضو از مرحومه سمیه مهدوی معرفی شده از بیمارستان حکیم نیشابور هزار و یکصد و چهل و دومین عمل از اهداکننده مرگ مغزی در این دانشگاه بود که پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده‌ مرحومه در بیمارستان منتصریه مشهد انجام شدند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نقل از دکتر ابراهیم خالقی گزارش داد: کلیه‌های روانشاد در بیمارستان منتصریه مشهد به یک زن افغان ۳۵ ساله و یک مرد افغان ۴۴ ساله ساکن مشهد پیوند شدند که سالها از نارسایی کلیه رنج برده و با دیالیز تحت درمان بودند. 

وی افزود: پیوند کبد اهدایی مرحومه مهدوی نیز در بیمارستان منتصریه مشهد بر روی مرد ۴۲ ساکن افغان مشهد صورت گرفت. 

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: قرنیه‌های زنده‌یاد مهدوی نیز در اختیار بانک چشم دانشگاه قرار گرفت و قسمتی از پوست بدن مرحومه هم به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) برای پیوند ارسال شد.

وی گفت: اعضای اهدایی این بانوی مرگ مغزی تبعه کشور افغانستان در مجموع به سه بیمار نیازمند عضو تبعه همان کشور دوست و همسایه پیوند زده شد زیرا بر اساس قوانین جاری بیماران نیازمند عضو تبعه کشورهای دیگر که در فهرست پیوند اعضا قرار دارند فقط می‌توانند از اهداکنندگان مرگ مغزی هموطن خود عضو پیوندی دریافت کنند.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد فعالیت خود را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرده است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha