۲۶ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84615352
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵۰ مورد خاموشی بر اثر بارندگی در کردستان به ثبت رسید

سنندج- ایرنا- مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: بر اثر بارش برف و باران در چند روز اخیر، ۱۵۰ مورد خاموشی در بخش‌های مختلف خانگی و انشعاب های فرعی در استان به ثبت رسید که همه این خاموشی ها در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شد.

به گزارش ایرنا، کوهسار رسولی تبار روز یکشنبه اظهار داشت: با توجه به آماده باش واحدهای عملیات و اتفاقات برق برای مواجه با هرگونه شرایط احتمالی پیش رو، خاموشی ها برطرف شده و شبکه به حالت پایدار خود بازگشت.

وی یادآور شد: در حال حاضر و به دنبال بارش‌ برف و باران در استان کردستان، شبکه برق تمام شهرها و روستاهای استان جز یک روستا در شهرستان دیواندره، پایدار و برقرار است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه در هیچ نقطه ای از استان خاموشی بیشتر از ۲ ساعت در شبکه فشار ضعیف برق وجود نداشته است، افزود: در شبکه فشار متوسط نیز هیچ خاموشی ماندگار به ثبت نرسیده و تنها شبکه برق روستای توکلان شهرستان دیواندره به دلیل مسدود بودن جاده،  هنوز قطع است.

رسولی تبار اضافه کرد: پارگی سیم های برق بر اثربارش سنگین برف و سقوط شاخه های درختان که تحمل وزن برف را ندارند امری طبیعی است که گاهی منجر به ایجاد خاموشی مقطعی در برخی نقاط می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف در نقاط مختلف استان و ادامه این روند تا پایان هفته جاری، اکیپ های عملیات و اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به صورت لحظه ای آمادگی لازم برای رفع ناپایداری و یا خاموشی های احتمالی را در کوتاه ترین زمان ممکن دارند.

رسولی تبار با تاکید بر اینکه در مناطق برف گیر لزوم رعایت نکات ایمنی توسط مشترکین و همکاران و سیمبانان دوچندان می شود، افزود: در این شرایط، خدمت رسانی مناسب و به موقع به مشترکین برای رفع قطعی های ناخواسته و غیرمنتظره  شبکه برق در اولویت فعالیت ها قرار دارد.

وی از مردم خواست تا رسیدن اکیپ های عملیاتی این شرکت از دستکاری تاسیسات و لوازم برقی که امکان برق گرفتگی و خطرات جانی برای آنان دارد خودداری کنند و موضوع را به شماره ۱۲۱ واحد عملیات و اتفاقات اطلاع دهند.

در حال حاضر ۳۳ اکیپ عملیات و اتفاقات روستایی  و۱۳ اکیپ عملیات و اتفاقات شهری در سطح استان فعالیت دارند که در مواقع بحران آماده ارائه خدمات به مشترکان هستند.

بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان، بر اثر بارش برف و کولاک از روز گذشته، راه ارتباطی ۵۲ روستای استان بسته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha