راه‌های مسدود شده بر اثر سیل در خراسان رضوی باز شده است

مشهد- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: وقوع سیل دیروز منجر به مسدودی جاده‌های باخرز، رشتخوار و تایباد شده بود که هم اکنون باز شده است و با کمک ۷۲ اکیپ راهداری تمام مسیرهای ترددی استان باز است.

محسن نجات روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در طول ۴۸ ساعت گذشته ۱۱ شهرستان استان بر اثر بارندگی و سیلاب دچار خسارت‌هایی شدند.

وی ادامه داد: بر اثر وقوع سیل و همچنین توفان شدید، ۴۰ روستا در هفت شهرستان استان دچار قطعی و اختلال در شبکه  برق شدند که با تلاش ۲۴ گروه تخصصی مشکلات موجود در حال برطرف شدن است به گونه ای که در شهرستان صالح آباد ۱۳ روستا دچار قطعی برق بود اما هم اکنون فقط یک روستا از این تعداد دچار قطعی برق است که تا ساعاتی دیگر آن روستا نیز به شبکه برق وصل خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی نیز با اشاره به قطعی شبکه آب گفت: اهالی شهر جنت‌آباد شهرستان صالح آباد نیز در این موضوع دچار مشکل بودند که با تشکیل ستاد بحران در آن شهرستان بسیاری از مشکلات موجود حل شده است.

نجات افزود: ۳۲ روستای شهرستان تربت جام دچار مشکل قطعی آب بودند که به علت عدم دسترسی مناسب جاده ای در شب گذشته امکان خدمت رسانی وجود نداشت اما از صبح امروز گروه های تخصصی برای برطرف کردن قطعی آب این مناطق دست به کار شده اند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲ هزار و ۷۴۳ خانوار تحت تاثیر قطعی آب هستند و شرکت آبفای خراسان رضوی اعلام کرده است که تا ۴۸ ساعت آینده مشکلات این مناطق به طور کامل برطرف خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: گروه‌های تخصصی امداد نجات هلال احمر همراه با خودروهای کمک دار و موتور پمپهای خود در آماده باش کامل هستند و تاکنون به ۹۲ حادثه دیده در چهار شهرستان تربت جام، گناباد، رشتخوار و تایباد ارائه خدمت شده است.

نجات افزود: کمک های امدادی و همچنین توزیع اقلام غذایی و معیشتی هم اکنون در حال ارائه است و اکنون در شرایط تقریباً پایداری قرار گرفته ایم هرچند که با توجه به هشدارهای هواشناسی تا آخرین ساعات روز چهارشنبه در آماده باش کامل قرار داریم.

براساس گزارش اداره‌ کل هواشناسی خراسان رضوی، فعالیت سامانه بارشی که از روز جمعه در این استان آغاز شده است تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت. این بارشها همراه با احتمال آبگرفتگی، جاری شدن رواناب، افزایش وزش باد و کاهش محسوس دمای هوا پیش‌بینی شده و از روز سه‌شنبه آتی بارش برف نیمه شمالی و ارتفاعات استان را فراخواهد گرفت.  

شهرستان ۴۳ هزار نفری صالح آباد دارای ۲ بخش مرکزی و جنت آباد، پنج دهستان و ۹۰ روستای دارای سکنه است و  ۴۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و ۴۶ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

صالح آباد با وسعت چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع در ۱۷۸ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد و در تیر ماه سال ۱۳۹۷ به جمع شهرستانهای استان خراسان رضوی پیوست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha