۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۵۰
کد خبرنگار: 2421
کد خبر: 84618216
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وزیر کشور: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تقلید از فرهنگ غربی کارساز نیست

تهران - ایرنا - وزیر کشور برخی از آسیب‌های اجتماعی امروز جامعه را ناشی از نگاه به فرهنگ منحط غربی دانست و گفت که باید با رجوع به اندیشه‌های دینی و اسلامی و همچنین کار کارشناسی علمی و راهبردی به حل آسیب‌ها اهتمام جدی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، احمد وحیدی روز سه‌شنبه در همایش هفته شوراهای آموزش و پرورش که با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در محل وزارت کشور برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت هفته شوراها گفت: رویش‌های انقلابی در جوانان را در مقاطع مختلف در شکل‌گیری انقلاب، دوران دفاع مقدس و حماسه‌هایی که آفریده می‌شود، می‌بینیم که چگونه بر حفظ ارزش‌ها پایمردی می‌کنند و اینها حاصل زحمات خادمان حوزه تعلیم و تربیت است.

وی مقابله با هجمه‌های فرهنگی غرب را از مهم ترین کارکردهای آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تقلید از فرهنگ غربی کارساز نیست.

وحیدی خاطر نشان کرد: تربیت دانش آموزان با اندیشه‌های دینی و الهی می‌تواند باعث سالم ماندن جامعه از هر گونه آفات و آسیب‌های اجتماعی شود.

جانشین رییس‌جمهور در شورای اجتماعی کشور با بیان اینکه وزارت کشور به‌عنوان دستگاه حاکمیتی و فرابخشی مسئولیت جدی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، گفت: در همین راستا سازمان امور اجتماعی کشور با همکاری نزدیک با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی به دنبال کنترل پایدار آسیب‌های اجتماعی در کشور است.

وزیر کشور با اشاره به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، اظهار کرد: الگوهای متعددی در دنیا وجود دارد؛ مبنای برخی کشورها توسعه اقتصادی و برخی صنعتی است. کشورهایی هم توسعه پایدار را مطرح کرده و برخی هم رشد را در توسعه سیاسی می‌بینند اما الگوی رشد در کشور ما مبتنی بر توسعه سرمایه انسانی است که هم مولد توسعه و هم محصول آن است.

وی بر همین اساس تصریح کرد: بدون توجه به این مهم نمی‌توانیم کشور را به اوج قله‌های افتخار و پیشرفت برسانیم و اگر مبنای رشد ما توسعه انسانی است، بعد از خانواده مهم‌ترین نهاد متولی این توسعه، آموزش و پرورش است.

وحیدی، وزارت کشور را تولیدکننده امنیت و آموزش و پرورش را امنیت‌ساز خواند و گفت: آموزش و پرورش مهم‌ترین وزارتخانه است که همه مدیون آن هستیم و از قِبَل کارکرد این نهاد، کارکردهای بعدی خود را به ‌جا می‌گذاریم. اگر انسان‌هایی که از این مجموعه درآمدند، خلاق و نوآور بودند و احساس  استقلال و استغنا داشتند، می‌توانیم در وزارت خارجه نیروهایی داشته باشیم که در مقابل سیاست‌های زورگویانه دنیا بایستند.

وی، وزارت آموزش و پرورش را وزارتخانه‌ای بنیادین معرفی کرد و افزود: دشمن در مقابل وزارت آموزش و پرورش فعال و یکی از مهم‌ترین آماج حملاتش این حوزه است و سعی می‌کند فرهنگ منحط غربی را وارد آموزش و پرورش کند. آسیب‌های اجتماعی ناشی از فرهنگ مقلدانه و منحط غربی است که وقتی آثار خود را نشان می‌دهد تبدیل به آسیب اجتماعی می‌شود.

وحیدی یادآور شد: هرجا از مکتب انقلاب و شهید سلیمانی‌ها و اهل بیت و امام و رهبری پیروی کردیم، رشد انسان‌هایی در اوج فضایل و اقتدار را شاهد بوده‌ایم و هر کجا که از این فرهنگ غفلت شد و فرهنگ شیطانی غربی خواست نفوذ پیدا کند، دچار مشکل می‌شویم.

وزیر کشور با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند اما جامعه ما استوارانه در مقابل آنها ایستاده است، گفت: ما قبول داریم آسیب‌های اجتماعی داریم اما این آسیب‌ها وارداتی است و استواری ما در آموزش و پرورش با این آسیب‌ها مقابله و در مقابل همه سیاه‌نمایی‌هایی که دشمن می‌خواهد القا کند، مقاومت می‌کند.

وحیدی افزود: امروز ما در اوج قدرت هستیم و با تحرکاتی که در دولت جدید در حوزه اقتصادی داشته‌ایم بسیاری از مشکلات در حال حل و فصل است و به راحتی مشکلات را پشت‌سر می‌گذاریم اما این به معنای غفلت از ضعف‌ها نیست؛ گر چه ضعف‌های ما در برابر دشمن ناچیز است، چون آنها جوامع فروپاشیده، از دست رفته و گسیخته‌ای دارند که با جامعه یکدست و منسجم ما قابل مقایسه نیست.

وزیر کشور با مهم خواندن جایگاه شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها گفت: همه ما در خدمت آموزش و پرورش و جوانان هستیم و اگر جوان ما به خوبی با مفاهیم ایمانی و انسانی تربیت شود، برای آینده خوب کشور می‌تواند گام بردارد.

وحیدی خطاب به استانداران، فرمانداران، بخشداران و شهرداران و همچنین مسئولان و دست اندرکاران حوزه‌های مختلف اظهار داشت: کاری مهم‌تر از پرداختن به تربیت عزیزان ما در بستر آموزش و پرورش نیست.

طلاب می‌توانند همیار آموزش و پرورش در مدرس باشند

وزیر کشور، طلاب حوزه‌های علمیه را از اضلاع نظام تربیتی دانست و گفت که در چارچوب سند تحول آموزش و پرورش باید زمینه حضور طلبه‌ها در مدارس فراهم شود و آنها دوست و همیار آموزش و پرورش باشند و این کار مسیر پیوند حوزه و دانشگاه را هم هموارتر می‌کند چون این پیوند از مدرسه آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha