هوشمندسازی امتحانات، عامل تاخیر در اجرای سیاست های سنجش متقاضیان ورود به آموزش عالی

تهران- ایرنا- دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با اشاره به اینکه، هفته آینده گزارش جامعی در خصوص سیاست های سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد، هوشمندسازی امتحانات و تصحیح سوالات تشریحی را مهمترین معضل تاخیر در اجرای این سیاست ها اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، منصور کبگانیان عصر سه شنبه در حاشیه جلسه یکصد و پنجاه و هفتم ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه امروز به بررسی مصوبه سیاست های سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی اختصاص داشت که جلسه سوم راهبردی و اجرای سنجش و پذیرش محسوب می شود.

وی با بیان اینکه، بررسی جزییات سنجش و پذیرش و همچنین تغییرات آن یکی از ماموریت های مهم شوای عالی انقلاب فرهنگی است، افزود: به طور حتم جوانان بسیاری منتظر نتایج این مصوبه مهم و ملی هستند و وظیفه ماست که موانع را برطرف و هماهنگی لازم را برای اجرای آن انجام دهیم.

کبگانیان با اشاره به حضور وزیر علوم در جلسه امروز نقشه جامع علمی کشور افزود: رییس سازمان سنجش مطالبی را برای مشکلات اجرایی پیش رو مطرح کرد. همان طور که می دانید در سال ۱۴۰۲ قرار است ۶۰ درصد وزن ارزیابی داوطلبان کنکور به سابقه تحصیلی دانش آموزان اختصاص پیدا کند چراکه به دلیل مشکلاتی این سال ها مصوبه مجلس اجرا نشده و کنکور نیز به شکل سابقه تحصیلی اجرایی نشده است و ما با علم به این مساله این مصوبه را تصویب کردیم و مهمترین مشکلی که مطرح شده هوشمندسازی امتحانات است.

وی گفت: رییس سازمان سنجش و وزیر علوم مهمترین مشکل را هوشمندسازی امتحانات و همچنین تصحیح سوالات تشریحی دانستند که باید در محیط امن انجام شود.

وی افزود: همچنین تکرار سوالات و در استان ها نیز ممکن است تبعیض ایجاد شود اما قرار شد وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم با امکانات فناوری اطلاعات این مشکلات مرتفع شود.

کبگانیان با بیان اینکه، هوشمندسازی امتحانات نیازمند پشتیبانی و تامین بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه است افزود: امروز با حضور نماینده این سازمان قول همکاری بیشتر در این زمینه داده شد؛ بنابراین کاری که در ستاد راهبردی خواهیم داشت این است که مشکلات و موانع اجرایی را برطرف کنیم.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور اضافه کرد: همچنین در این جلسه به شورای سنجش و پذیریش نیز تاکید شد آیین نامه ها و مصوباتی که ارایه شده است، ابلاغ و آن را اجرا کنند. ضمن اینکه گزارش جامعی را نیز درخصوص سیاست های سنجش و پذیرش از سوی سازمان سنجش به ستاد نقشه جامع علمی ارایه خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به تاکیدات رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر بررسی هر چه سریعتر سیاست های سنجش و پذیرش در جلسه هفته آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارش جامعی را در این خصوص ارایه خواهیم داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha