استان اصفهان در زمینه ارائه خدمات الکترونیک در جایگاه دوم کشوری قرار دارد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری اصفهان گفت: این استان از نظر ارائه خدمات الکترونیک بین سایر استان‌ها به لحاظ استعلام‌های بین دستگاهی رتبه دوم کشور را دارد.

محسن مهربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تاکنون حدود ۹۰۰ خدمت الکترونیک بر بستر «مرکز ملی تبادل اطلاعات» ارائه شده است، افزود: بخش زیادی از این خدمات الکترونیک از جمله احراز هویت بر خط و کد پستی به شبکه دولت در استان اضافه شده است و به همه دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در این زمینه جای کار وجود دارد و باید تلاش کنیم تا خدمات بیشتری در این استان روی شبکه دولت ارائه شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری اصفهان اظهار داشت: این استان در زمان حاضر از نظر ارزیابی‌های توسعه ای زیرساختی فناوری اطلاعات در جایگاه پنجم کشوری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از خدمات به‌صورت تدریجی ارائه می‌شود  اضافه کرد: بعضی از خدمات در سطح اطلاع رسانی انجام می شود که می توان آنها را هم به‌صورت الکترونیکی در نظر بگیریم.

مهربانی با بیان اینکه هر کدام از خدمات الکترونیک سطوح مختلفی دارند تا به بلوغ کامل برسند خاطرنشان کرد: بعضی از خدمات در سطح تعاملی و یک طرفه است و بعضی از آنها در سطح تراکنشی و دوسویه انجام می‌شود.

دولت الکترونیک به معنای اطلاع‌رسانی و ارائه خدمت به موقع، دقیق و کارا در همه ساعت‌های شبانه‌روز از طریق وسایل ارتباطی شامل تلفن، اینترنت و شبکه های اجتماعی است که به‌کارگیری آن در بخش‌های مختلف دولت برای افزایش بهره‌وری و ارتقای سطح خدمات رسانی بوده و مهمترین نتیجه آن، افزایش رضایت مردم و پیشگیری از بروز فساد است.
دولت الکترونیک به عنوان بستر و فرآیند مدیریت بدون کاغذ در حکومت مطرح است و در آن بسیاری از ارتباطات بین اداره‌ها(با هم و با مردم) از طریق کانال‌های چند رسانه‌ای صورت می‌گیرد.
این فرایند باعث می‌شود همه شهروندان، شرکت‌های تجاری، سازمان‌های دولتی و کارمندان دولت از طریق وب سایت‌ها در شبکه اینترنت و بدون محدودیت مکانی و زمانی به اطلاعات و خدمات دولتی دسترسی پیدا کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha