به گزارش ایرنا از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، این رویداد جهانی عصر روز گذشته ۲۹ دی مصادف با ۱۹ ژانویه ۲۰۲۲ با حضور پادشاه و جمعی از مقامات گردشگری کشور اسپانیا، رئیس سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) و دیگر مسئولان و فعالان صنعت گردشگری کشورهای حاضر در نمایشگاه آغاز به کار کرد.
امسال در پاویون ایران که با الهام از معماری اصیل ایرانی طراحی شده است، ۱۴ شرکت کننده به نمایندگی از فعالان عرصه گردشگری و صنایع وابسته به آن در حوزه تورهای ورودی، صنایع دستی و هنرهای سنتی و سوغات ایرانی حضور دارند.
محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی که در در این رویداد حضور دارد، توضیح داد: شرکت کنندگان ایرانی در غرفه ای به مساحت ۱۲۰ مترمربع که در سالن کشورهای اروپایی برپا شده است، با برگزاری نشستهای تخصصی و برنامه های متنوع تلاش می کنند تا ظرفیتهای بی شمار، فرصت های سرمایه گذاری کشورمان را معرفی و توراپراتورها و جهانگردان را برای سفر به ایران ترغیب کنند.
نمایشگاه امسال که تا ۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد، در سایه شیوع سویه اُمیکرون تحت تدابیر شدید بهداشتی و دستورالعملهای جهانی با چند ساعت تأخیر به دلیل اجرای این دستورالعملها، افتتاح شد.
چهل و یکمین نمایشگاه گردشگری فیتور (FITUR)اسپانیا که مقرر بود همزمان با آغاز سال ۲۰۲۱ برگزار شود به دلیل تشدید شیوع کرونا، تا بهار امسال به تعویق افتاد و با پنج ماه تأخیر، از ۲۹ اردیبهشت تا ۳ خرداد امسال با بهره گیری از نسخه ویژه فیتور لایو و برگزاری همزمان حضوری، برپا شد.
به گزارش ایرنا از میراثآریا، نمایشگاه فیتور به دنبال کمک به بازیابی صنعت گردشگری و افزایش تعداد بازدیدکنندگان، تقریباً دو سال پس از آغاز همهگیری ویروس کرونا است.
پادشاه اسپانیا، فیلیپ ششم و ملکه لتیزیا، چهل و دومین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری، را در محل برگزاری نمایشگاههای مادرید، (IFEMA) با همراهی وزیر صنعت، بازرگانی و گردشگری این کشور، افتتاح کردند ایزابه دیاز آیوسو، رئیس انجمن مادرید، و خوزه لوئیس مارتینز آلمیدا شهردار پایتخت، نیز آنها در این افتتاح همراهی میکردند.
اگرچه مسئولان این بخش انتظار ندارند که گردشگری تا سال ۲۰۲۳ به سطح قبل از همهگیری بازگردد، کارشناسان بر این باورند که ارقام اقتصاد گردشگری در سال ۲۰۲۲ نزدیک به سال ۲۰۱۹ خواهد بود. فیتور با هدف رهبری این بهبود و راهاندازی مجدد گردشگری، امسال مشارکت حضوری را برای نمایشگاه انتخاب کرد، اما قالب آنلاینی را که در نسخه ۲۰۲۱ پذیرفته شده بود نیز حفظ کرده است.
مادرید قرار است در طول دوره پنجروزه این نمایشگاه، میزان ۹۰ هزار نفر باشد که ۶۰ هزار نفر از آنها متخصص صنعت گردشگری هستند. همچنین، این نمایشگاه در آخر هفته پذیرای عموم علاقمندان از سراسر دنیا خواهد بود.
با حدود ۶۰۰ غرفهدار و ۷ هزار شرکت، ارقام نمایشگاه فیتور ۲۰۲۲ هنوز با آمار ثبتشده در سال ۲۰۲۰ (که درست قبل از شروع همهگیری برگزار شد) فاصله زیادی دارد. در نمایشگاه فیتور ۲۰۲۰، بیش از ۹۰۰ غرفهدار، ۱۱ هزار شرکت، ۱۶۵ کشور و ۲۵۰ هزار بازدیدکننده شرکت کرده بودند.
نظر شما