۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۰۷
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84623268
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوا در سراسر خراسان جنوبی به زیر صفر رسید

۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۰۷
کد خبر: 84623268
دمای هوا در سراسر خراسان جنوبی به زیر صفر رسید

بیرجند - ایرنا - رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: دمای هوای همه شهرستان‌های خراسان جنوبی در شبانه‌روز گذشته به زیر صفر رسید و امروز بیرجند و سربیشه با منفی ۹ درجه سردترین نقاط استان بوده‌اند.

جواد نخعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین دمای هوا در قاین منفی هشت درجه، درمیان منفی هفت، سرایان و خوسف منفی ۶، بشرویه و فردوس منفی پنج، دهسلم منفی چهار، طبس ۲ و حاجی‌آباد زیرکوه یک درجه زیر صفر است.

وی بیان کرد: دمای هوا در دهسلم نهبندان که دیروز با ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه استان بود صبح امروز به منفی چهار درجه رسید همچنین تغییرات دمایی مرکز استان در ۲۴ ساعت گذشته بین منفی ۹ و چهار درجه بوده است.

رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: امروز اوج کاهش دما در خراسان جنوبی است و در ۲۴ ساعت آینده سرما و یخبندان شبانه در استان ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین از روز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری شاهد افزایش نسبی دما خواهیم بود و از شدت سرما و یخبندان در منطقه کاسته می‌شود.

نخعی با اشاره به اینکه تا پایان هفته بارش باران یا برف در استان پیش‌بینی نشده است گفت: میانگین بارش‌های استان در سال آبی جاری (از اول مهر امسال) تاکنون به ۵۸.۱ میلیمتر رسیده که نسبت به بلندمدت ۲۲.۲ میلیمتر و نسبت به سال مدت مشابه سال گذشته ۲۵.۹ میلیمتر افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: میانگین بارندگی‌های استان در یک سال آبی ۱۱۳.۴ میلیمتر است که تاکنون ۵۱ درصد آن محقق شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha