۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84627337
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میاندوآب به قطب تولید پنیر پیتزا در شمال غرب تبدیل می شود

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه ۶ کارخانه تولید پنیر پیتزا در این شهرستان فعالیت دارد، گفت: میاندوآب به زودی به قطب تولید پنیر پیتزای شمال غرب کشور تبدیل خواهد شد.

علی دیانتی روز چهارشنبه به همراه مدیر صنایع تبدیلی و صنعتی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در بازدید از یکی از کارخانه‌های تولید پنیر پیتزا در میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین ۲ کارخانه جدید تولید پنیر پیتزا در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: سالانه‌ بیش از ۱۷ هزار تن پنیر پیتزا در میاندوآب تولید و روانه بازار می شود که علاوه بر بازار داخلی به کشور همسایه عراق نیز صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب بیان کرد: با عنایت به اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های دامپروی استان می‌باشد و سالانه بیش از ۱۴۶ هزار تن شیر در این شهرستان تولید می‌شود که راه‌اندازی و توسعه صنایع مرتبط با فرآورده‌های لبنی از اولویت‌های جهاد کشاورزی میاندوآب است.

دیانتی اظهار داشت: یکی از کارخانه‌های پنیر پیتزای میاندوآب متعلق به بهارعلی بابانژاد با ظرفیت تولید ۱۸۰ تن در سال، با اعتبار بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد، یکی از واحدهای در شرف بهره‌برداری است که در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع و ۷۰۰ مترمربع تأسیسات مسقف، در روستای "ممدل" احداث شده‌است.

وی با بیان اینکه با آغاز بهره‌برداری از این واحد تولیدی برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۵ نفر به طور غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم خواهد شد، افزود: همچنین کارخانه پنیر پیتزای رسول متّقی‌نیا، با ظرفیت تولید ۱۳۲ تن در سال و اعتبار بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال، با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، دیگر واحد تولیدی است که در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع و سه هزار مترمربع تأسیسات مسقف، در روستای "حاجی‌بهزاد" در حال احداث است که با بهره‌برداری از این واحد تولیدی نیز برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۳۵ نفر به طور غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

 ۶ کارخانه تولید پنیر پیتزا در میاندوآب فعال است

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب همچنین از راه‌اندازی یک واحد تولیدی مکمل خوراک دام و طیور به مدیریت جهانگیر حیدرپور با ظرفیت تولید یک هزار تن در سال با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی میاندوآب خبر داد و افزود: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع و یک هزار و ۵۰۰ مترمربع تأسیسات مسقف با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد احداث شده و با آغاز فعالیت آن برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۵ نفر به طور غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین کارخانه تولید پنیر پیتزای غفارزاده، با ظرفیت تولید سالانه ۲ هزار تن لخته پنیر و ۲ هزار تن پروسس پیتزا، با اعتبار بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال از سال ۱۳۹۸، آغاز به فعالیت کرده و با راه‌اندازی این واحد تولیدی برای ۴۱ نفر به صورت مستقیم و ۹۴ نفر به طور غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

وی افزود: برای احداث این کارخانه ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، محمد دمکری، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از محل اجرای ۲ طرح دیگر شامل کنسانتره میوه افضل علی‌پور واقع در شهرک صنعتی این شهرستان و سردخانه و سورتینگ میوه رضا چراغی واقع در جاده سرچم به منظور بررسی احراز شرایط لازم جهت صدور مجوز تأسیس برای این واحدها، نیز بازدید کرد.

دشت حاصلخیز میاندوآب دارای ۹۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت شامل ۶۰ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم با تنوع کشت ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha