به گزارش ایرنا، محمد حمیدی روز پنجشنبه در جلسه بازدید از فرودگاه بین المللی سمنان عنوان کرد: تولید و صنعت با وجود مشکلات تامین آب با چالش هایی همراه است و توسعه استان نیازمند حرکت به سوی خدمات به ویژه تجارت بین الملل است و فرودگاه بین المللی سمنان بیش از شهرک های صنعتی برای مردم سودآوری دارد.
وی افزود: فرودگاه بین المللی سمنان بسیاری از مشکلات باری و مسافری تهران به دلیل دسترسی کوتاه مدت و سریع را برطرف می کند و از طرفی سرعت جابهجایی بارهای مسافران خارجی را افزایش می دهد.
حمیدی تاکید کرد: تمرکز بر مرزهای شهری و استانی باید کم شود و توسعه و بهره برداری فرودگاه بین المللی سمنان با استفاده از تمام ظرفیت های ادرای و تخصصی استان صورت گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: توسعه استان و فرودگاه بین المللی سمنان نیازمند برنامه ریزی برای پاسخگویی به مشکلات تهران است و از سوی دیگر برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران سمنان امتیازهای ویژه ای جهت استفاده از فرودگاه برای انجام فعالیت خود در نظر گرفته شود.
رئیس فرودگاه بین المللی سمنان هم در این نشست گفت: ساخت فرودگاه سمنان از سال ۱۳۹۴ شروع شد و کمتر از ۱۰ سال تبدیل به فرودگاه بین المللی شد.
حسین شجاعی بیان کرد: فرودگاه سمنان از آغاز با توجه به تامین زیرساخت برای هواپیما های پهن پیکر و سنگین احداث شد و پهنای باند مناسبی برای پروازهای سنگین دارد.
وی افزود: طول باند فرودگاه به سه هزار و ۱۰۰متر می رسد و اکنون به صورت رایگان یا با هزینه های کم در اختیار پرواز های آزمایشی و تمرینی استان سمنان است.
رئیس فرودگاه بین المللی سمنان خاطرنشان کرد: مساحت فرودگاه در آغاز ساخت ۲۶۰ هکتار بود و اکنون به ۳۷۰ هکتار ارتقا یافته است./
نظر شما